Annons:
Etikett00-allmänt
Läst 1757 ggr
mugogi
2011-01-09 00:31

God kväll 8 januari

Hej på er! Sitter just nu på ett vandrarhem i Göteborg, har varit här sedan i torsdags och stannar till på måndag. Anledningen till resan är My Dog, nordens största hundevenemang! Besökte mässan redan i fredags och ska dit imorgon igen. Dels ska jag träffa vänner där och dels måste jag se Hundakademins teaterföreställning "Snövit och de sju dvärgarna". Förra året var föreställningen "Askhunden" (dvs Askungen) och det var helt fantastiskt! Sök på YouTube ifall ni är nyfikna.

Hur som helst, vädret är inte på sitt bästa humör… Snöstorm när jag kom i torsdags, fredagen var solig och varm och idag regnar det. Vilket gör det väldigt halkigt! Det är dessutom ganska brant här i Linnéstaden och man går till spårvagnen med livet som insats. Förutom halka regnar der istappar från taken och de flesta vägar är översvämmade med is under så alla bussar är inställda.

Men, jag har faktiskt fått mig en dos med hästdoft också! Åkte med min barndomsvän och tittade på hennes 5-åriga halvblod idag. En "liten" nätt tös på c:a 174 cm i mkh! Alltså något högre än våra älskade NF-ponnyer. Hon delar stall med varmblod och fullblod men jag lyckades faktiskt hitta en liten connemara också!

Och slutligen, anledningen till att jag inte har varit inne här på NFiF är att jag tillåts inte logga in på min dator hemma. Trots att jag skriver rätt anvnamn och lösen så går det inte…Skrikandes

Ha det gott alla!

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

Annons:
Upp till toppen
Annons: