Annons:
Etikett08-ot-off-topic
Läst 1640 ggr
bunnyheart
2010-12-21 20:08

Hästarna och på julen

På julen när man har häst kommer denna tråden handla om!

Brukar hästarna få ett fint knäckebröd och är stallet redan julpyntat innan? Får de ett nytt vintertäcke och en snygg grimma? Eller är det precis som en vanlig dag i stallet fast kanske lite extra mys?

**Det är ju så olika så i denna tråd ska ni få skriva text och gärna ladda upp filmer och bilder Glad.

**_Jul i stallet hos mig:
_Nora får en ny och röd grimma och ett fint fårskinnsludd.
Om jag får ett nytt täcke så ska hon ju ha det. Sen har grannarna gjort ett jätte fint knäckebröd med glasyr och sånt fint pynt på och jag ett jätte stort pepparkakshjärta till henne. Hela stallet var pyntat för ett tag sedan. Såklart extra mys och extra snällhet från matte.

/Johanna, http://finanora.blogg.se

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

                   "För världen är du någon,

                               men för någon är du världen."

Annons:
Karinpe
2010-12-22 22:23
#1

DVBF när jag va liten å hängde på ridskolan eller i stora stall. I mitt eget blir det nuförtiden bara ett tråkigt måste att städa och pynta i stallet. Alla hästar får ett "god jul" till morgonhälsning. Mango får lite extra julsmisk eftersom han rymmer varje dag.

När jag va kryp (och bara hade ett hästskrälle) hade vi julpyntsdagar och adventsfirande i stallet. Eller jaa, hemma hos dom som ägde stall/var stallchef. Det va myyyys!

Nellan
2010-12-23 20:02
#2

När jag var liten så fixade vi och satte upp granris i stallet. Jag brukade också köpa runda knäckebröd som vi skrev hästarnas namn på och hängde upp med röda band. Knäckebröden mumsades förstås sedan upp av hästarna.

Nuförtiden gör jag ingenting alls. Jo, Petronella får allt några kilon extra hösilage. Men det har mer att göra med att det oftast blir några timmar mer på stall vid jul då stall- och hästägarna har annat för sig så hästarna kommer in lite tidigare på eftermiddagen.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Hovgarden
2010-12-27 11:39
#3

När jag var liten var det granris och julpynt i form av glitter och kulor som gällde ovanför hästarnas spiltor. Nu för tiden, nej det är osm KArin säger jag har nog varken tid eller ork, men jag hoppas i framtien att det blir så för det är himla mysigt :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Upp till toppen
Annons: