11 - God Morgon Läst 688 ggr

God morgon 2 maj

Olästa | Bevaka | Bokmärk

God morgon,

så skriver vi då maj i almanackan. Här är fortsatt fint väder och torrt men i natt har det varit kallt, nere på 0an minsann. Hoppas att ni har haft en bra valborg och 1a maj helg, även om det känns lite snopet när 1 maj ligger på en söndag.

I fredags var Petronella med på löshoppning på klubben och hon skötte sig som vanligt bra. Dock  kanske lite mattare än vanligt då medryttaren kört ganska hårt med henne dagen innan.

I lördags sedan så hade jag lite tid över och körde förbi en div III hoppning här i stan och kollade på en lätt C och passade på att motionera kameran lite. Det var kanske ett 10-tal new forestar med som gjorde väldigt blandade resultat. Ett par stycken ville inte alls och vägrade ut sig tidigt på banan och det är förstås lite tråkigt att se. Men det blev ett par nollor också. En liten favorit var faktiskt en new forestkorsning e ej godkänd hingst. En avkomma till Lunnalyckans Actör som såg väldigt trevlig ut.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Här kommer en bild från en av lördagens felfria, Capri III e Vernons Veuve Cliquot

Och här kommer en bild på new forest korsningen jag nämnde som jag gillade. Hon är registrerad utan stam men tävlar med full stam. Zahara f 05 e Lunnalyckans Actör - Zamiar ox. Pappa Actör är e Willoway Golddigger och är guldbelönad och placerad upp till msv A hoppning.

Fina bilder!

I helgen var Aqua iväg på sin dressyrdebut och hon skötte sig jättebra. Jag är ju dock en inbiten hoppryttare, så piloten hade ju kunnat gett lite bättre resultat om hon skärpt sig.

Här är det förhållandevis kallt om dagarna, 4 grader idag, och det är ofta is i hinkarna i hagarna på mornarna, men jag hoppas den härliga värmen snart är tillbaka igen. Glad

Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

God Middag !!

Vad fin hon är Petronella, och fina bilder Eva Glad

Grattis till dressyrtävlingsdebuten Lina !

Jag tycker det är så kul att man som vuxen kan tävla vissa tävlingar på ponny. Lite bättre på hoppsidan då, där det inte är någon åldersbegränsning på ponnyn. Där kan man ju starta avd.B på äldre ponnyer också. Synd att dom tog bort avd.B i dressyr, nu får man ju bara tävla utom tävlan på ponnyer från 4- t.o.m 6 åriga. Men man har ju möjligheten att starta ponny bland stora hästar upp t.o.m MSV klass, så tävlingsmöjligheter finns ju även för vuxna som rider ponnyer.

Så i helgen passade jag på att tävlingsdebutera med 5-åriga Vognmandgårdens Bonsai i hoppning. Vi startade i en Clear round LD (som är max 80 cm för Bonsai som är D-ponny). Det blev till en clear round och en fin första rosett till Bonsai, och jag är jättenöjd Skrattande

Film kan ses här:   http://www.youtube.com/watch?v=wRuQvd05L70

Vi har haft några jättekyliga dagar här nu, och i dag snöade det även lite.

Till helgen ska jag en "liten" tur till Vetlanda, på möte Flört Det ska bli kul och jätteintressant !!

Mvh Solveig  medarbetare på New Forestponny iFokus  

Stuteri Lövsjöen

Tack för infon om dressyren! Har inte så stor koll på reglerna där. :)

Mvh Lina
sallberglina.blogg.se

Mer i: 11 - God Morgon

• God morgon 3e mars

och så kom snön igen :( små små snöflingor kommer det.. Jag som vågade vägra vintern idag efter mjölkningen handtvättade jag min bil (pärlan) för första gången i ...

» Till diskussionen
  • God Morgon 1 mars

God morgon och hurra! Idag är det den 1 mars och det innebär i alla fall enligt almanackan att årets första vårmånad är här! Vädret här är dock ganska trist, mule...

» Till diskussionen
  • God morgon långfredagen!

Glad påsk till alla vill jag önska :) Igår var det Eggsexa ett vanligt fenomen som sker varje skärtorsdag i byggdegården, det blir sill, ägg och lite annat, sång ...

» Till diskussionen
  • God Middag 2 oktober

Vi har en strålande höstdag i Skåne, ponnyerna trivs verkligen i detta väder, de har börjar sätta en rejäl vinterpäls. Själv håller jag på och packar inför morgon...

» Till diskussionen
  • God morgon 22 september

God morgon Här är det riktigt höstrusk idag och jag ligger här i soffan och mornar mig och har lite ångest för att jag inte la på ponnyn täcke igår. Hon står...

» Till diskussionen

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 200 sajter.

Vårt nätverk av communities