Annons:
Etikett03-avel
Läst 1931 ggr
Hovgarden
2013-08-23 12:31

Bildtråd - Rositas avkommor och barnbarn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kom just på en ide som skulle  vara så rolig om fler hängde på med. Många här inne har födit upp betydligt fler hästar än mig. Men det skulle ändå vara roligt att se, först "stamstoet" och hennes avkommor och deras avkommor om de har några. Vore kul att se likheter mellan dem :) Jag börjar här med min lilla skara:

(den som vill hänga på starta gärna en ny tråd med samma överskrift fast erats stos namn :)  )

Om någon har bild på syskon (främst på mödernets sida) så är ni givetvis välkomna att lägga in dem med :)

Rosita VI RNF 1923 e. Stardust u. Värends Jasmin ue. Wottoon Bracken.

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Annons:
Hovgarden
2013-08-23 12:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min första avkomma till henne föddes 2006 Julia Wilde RNF 2672 e. Stackarps Pablo u. Rosita VI

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Hovgarden
2013-08-23 12:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Sedan föddes lille bror Hovgårdens Romeo O'C Me e. Marrondales O'Connor u. Rosita VI

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Hovgarden
2013-08-23 12:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Efter det föddes lillasyster Hovgårdens Ronya e. ESSE Golden Brown u. Rosita

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Hovgarden
2013-08-23 12:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Samma år föddes även Rositas första barnbarn Hovgårdens Juventus e. ESSE Golden Boy u. Julia Wilde uu. Rosita VI. Ska se om jag kan få någon exteriör bild på honom med :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Foresta
2013-08-24 13:47
#5

Kul tråd, jag började räkna på de ättlingar som jag känner till efter ett av mina stamston Miss Ellie RNF 1560. Jag fick det till 32 st stycken. Hon var själv mor till 12 föl (10 hos mig), hennes dotter Charlina har fyra avkommor och ett barnbarn, dottern Elmia har hittills haft 9 föl och två barnbarn på stosidan, dottern Esmeralda har haft ett föl och sen har jag fött upp tre avkommor efter Eros, där Miss Ellie är farmorsmor.

Av dessa har jag fött upp 10 föl efter Miss Ellie, 9 föl efter Elmia, två barnbarn till Elmia (u.Electra, Elmia är mormor) och tre barnbarn till Elmia där hon är farmor (u.Elmia), totalt 24 stycken. 

De andra avkommorna efter Eros har jag inte räknat med, men han har 20 avkommor förutom de tre jag fött upp. Räknar jag rätt har gamla "Missan" gett upphov till 52 ättlingar fram till idag - och fler väntas tillnästa år 😃

Ändå är det ingenting mot vad Tomacs stuteri fött upp från stamstona Petzy och Regina II. Orkar du räkna Sandra?? Det hade varit kul att veta!

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

lovsjoen
2013-08-24 22:15
#6

#5 Du får starta en egen tråd om Miss Ellie, Helena 🙂

Annons:
tomacs
2013-08-25 06:38
#7

Oj,oj jag vet inte ;) men jag kan göra ett försök! Petzy fick själv 17 föl så det är en del hästar att leta rätt på. Jag återkommer med en egen bild tråd. ( det kan ta lite tid)

Hovgarden
2013-08-25 18:47
#8

Helena du har ju massor med bilder på dina Miss Ellie ättlingar, jag ser framemot den tråden ;)

Och givetvis en tråd från dig med Sandra, om du inte får ihop gamla bilder så har ni ju bara de senaste åren fått ett gäng ättlingar :) Hade varit så kul att se!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Foresta
2013-08-25 20:50
#9

#6 Jag får se om och när jag får tid.. Glömde att Elmias söner Elton och Edward har några avkommor var också :)

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

Upp till toppen
Annons: