Annons:
Etikett11-god-morgon
Läst 1250 ggr
Hovgarden
2013-09-14 09:53

God morgon 14 september!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänk att halva september redan har gått! Hur gick det till? Hösten börjar komma på riktigt här nu, vilket jag tycker är skönt. Har varit en super fin sommar men nu tycker tom jag att det sk bli skönt med lite svalare väder :) Vaknade som vanligt tidigt idag 7.00… Gick upp och fixade frukost. Öppnade fönstret för att vädra lite. Då hör jag Julia gnägga från sommarhagen… Hmm misstänkt att någon liten ponny hade rymt tänkte jag. Men dimman låg alldeles vit över fälten så jag såg inget. Satte mig med min kopp te jag värmt på, har blivit förkyld så jag försöker kurera mig… Tittar ut genom fönstret för nu börjar dimman lätta och mycket riktigt där står en vit liten ponny… Suck, går ut för att fånga henne och upptäcker att bästa kompisen Ronya står brevid. Tur att de aldrig är några problem att ta dem. De lät sig lätt fångas och ledas tillbaka till hagen :) busungar! Gott om bete finns det fortfarande så det är nog Vitsippa som tycker jag ska fortsätta hennes inkörning :P blev som sagt förkyld i vecka och med tanke på att jag är ute och går mycket i mitt jobb så är det vila när man kommer hem… I dag kommer min pappa på besök från Västerås :) alltid lika kul när han kommer och hälsar på :) Två av våra fem kattungar ska idag få åka till sitt nya hem oxå :) Bifogar en bild på Conrad våran andra katt :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Annons:
tomacs
2013-09-18 06:55
#1

Hej! September har gått otroligt fort! Jag har börjat skolan, läser till trädgårdsanläggare och går som lärling. På helgerna har jag varit iväg på tävlingar och utställning. Tiden bara flyter iväg och snart är det vinter. Igår fick jag sätta på ärmen i huset för här va så ruggigt. Hagarna är fulla med gräs här oxå men regnet är så kallt. Fortsätter det så här dröjer det inte länge innan vi får ta in alla hästar om nätterna. Ha en bra dag:)

Upp till toppen
Annons: