Annons:
Etikett07-annonser
Läst 4108 ggr
mollyphlox
2014-04-21 22:04

New forest köpes

Jag är på jakt efter min första egna häst, och jag har redan i många år velat ha en New Forest. Har däremot inte sett speciellt många annonser med några sådana ponnyer till salu..

Letar efter en ponny som är:
- D-ponny
- sto eller valack
- gärna lite grövre i modellen, viktbärande
- lugn, snäll, trygg att hantera
- trafiksäker

Känner du till en ponny till salu som passar in på den här beskrivningen - hör gärna av dej till mej!

Annons:
Mojma
2014-10-26 21:20
#1

Hittat en new forest ponny än? :)

Foresta
2014-12-07 15:43
#2

Har du köpt någon ponny ännu?

Om du inte har det, kan du tänka dig en oinriden unghäst? I så fall har jag en ponny som har allt du söker enligt ovanstående inlägg. 🙂

Hon har samma mor som godkända hingstarna Dimmans Eros, Elton, Emir och Edward (den sistnämnde finns i Holland/Tyskland).

Hon är lättlastad, jag lastar och åker iväg med henne själv när hon skall löshoppa. Orädd, alert. 41p, 88898 på utställning 2014.

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

mollyphlox
2015-02-07 20:01
#3

Hej! Ursäkta sent svar, har inte varit inne på ett tag. Något hästköp har inte blivit av, nej. Har inte hittat rätt, flyttat till lägenhet och liknande.. Sparar pengar och väntar på att rätt ponny eller häst ska dyka upp! Har inte i första hand tänkt mig nån unghäst, mest för att jag inte har någon vana att tala om vad gäller unghästhantering eller skolning. Å andra sidan har jag fler vänner och bekanta som har det! :) så länge det handlar om en trevlig ungponny så kan jag alltid överväga det.. Finns din unghäst fortfarande kvar Helena?

Foresta
2015-02-10 12:32
#4

Ja, hon finns kvar.

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

mollyphlox
2015-02-13 19:04
#5

Synd bara att du bor så långt bort från mig, bor själv i Finland (på västkusten). Kollade din hemsida och konstaterade att jag sett annonsen på Emmylou på Hästnet för ett tag sedan. Hon ser så otroligt fin och trevlig ut. Stammen är verkligen suverän för en stamtavlenörd som jag, hade gärna köpt ett sto för framtida avel också. Hon har en halvbror här i Finland som godkändes för avel förra våren.

Upp till toppen
Annons: