Annons:
Etikett02-new-forestponnyer
Läst 4892 ggr
Idlil
2016-02-23 09:57

Vart finns hon?!

Hej, jag håller fortfarande på att leta intensivt efter en häst som jag så gärna skulle vilja veta vart hon är nu.. Har försökt få tag på henne i över tre-fyra år, såg henne en gång på blocket men det var tre år sedan efter dess vet jag inte vart hon tog vägen… Hon såldes år 2012, född år 2003 New Forest sto, Bimlis Philippa heter hon och är brun med en vtbhf. Någon som vet vart jag kan hitta någon sida där man kan leta eller om någon HÄR vet vart hon finns.. Skulle betyda så himla mycket..!

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

Annons:
Sindri
2016-02-23 10:08
#1

Har du provat att helt enkelt Googla?

Sen tycker jag du skulle be adm. ändra rubriken till hästens namn. Större chans att någon reagerar då.

Idlil
2016-02-23 10:12
#2

#1 ja, jag har googlat o googlat o googlat.. hittar henne bara på blåbasen men där står ju inte nuvarande ägare… ja, jag tänkte inte på att det skjlle vara bättre. Men skulle vara snällt om en Admin ändrade till rubriken 'Bimlis Philippa'

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

Sindri
2016-02-23 10:18
#3

Det finns väl antagligen föreningar i Sverige för rasen?
Ett annat söktips; om hon är såld utomlands borde någon myndighet godkänna det, så det borde finnas registrerat.

Försäkringsbolag?
Antagligen kan inte någon av dem lämna ut namn på ägare, men du kan ju få veta om hon överhuvudtaget lever/finns kvar i landet.

Idlil
2016-02-23 10:23
#4

Ja, jag får kolla om det finns föreningar o söka på hennes namn. får kolla försäkringsbolag också. Hm, det var något på Finaka med hennes stamtavla, kan det betyda att hon är såld till Finland?! hon är född i Sverige o såldes i Sverige 2012.

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

Idlil
2016-02-23 10:23
#5

Ja, jag får kolla om det finns föreningar o söka på hennes namn. får kolla försäkringsbolag också. Hm, det var något på Finaka med hennes stamtavla, kan det betyda att hon är såld till Finland?! hon är född i Sverige o såldes i Sverige 2012.

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

Februarias
2016-02-23 11:04
#6

Hittade detta när jag googlade : http://www.sukuposti.net/hevoset/bimlis-philippa/897180 och är en finsk sida. Står iaf uppfödare. Kan du kanske kontakta dem o fråga om dom vet var hon finns?  Om du bara söker på sukuposti på google så frågar google om du vill översätta sida. Inte jättebra översättning, men står att man kan söka mer om man loggar in. Hoppas du hittar henne.

Annons:
Idlil
2016-02-23 16:29
#7

har kollat den hemsidan också… Inge vidare resultat :( åh, det här känns hopplöst att hitta henne

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

hippoteket
2016-02-24 19:50
#8

sukuposti-sidan i Finland har med alla möjliga hästar, inte bara de som finns i Finland. Vad jag kan utläsa av den sidan så finns hon inte i Finland.

Hon verkar inte ha några tävlingsresultat eller avkommor i Sverige heller.
En snabb sökning på norska ponniavl.no gav inte heller något svar.

Idlil
2016-02-28 08:31
#9

Åh.. Jag får väl bara inse att hon kanske inte ens lever… :(

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

Upp till toppen
Annons: