New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett02-new-forestponnyer
Läst 4935 ggr
mugogi
0

Resan till New Forest

Resan till New Forest har varit alldels fantastisk ! Till och med det engelska vädret var bra, regnkläderna hade vi kunnat lämna hemma. Jag har inte ens fört över mina (nästan) 200 foton till datorn än så biler får ni se senare (om inte Lövsjöen är snabb och publicerar sina bilder snart Flört) men bara för att ni ska få bli lite gröna av avund så kan jag ju tala om vilka hingstar vi såg:

Fredag: Tog agistern Robert Maton (Mallards Wood) med oss till New Park där flera av hingstarna går tillsammans när de inte är på skogen. Där fick vi se Pilley Prince William, Mallards Wood Gigolo, Buckland Cruiser, Portmore Tempest, Furzey Lodge Zennica, Portmore Thundercloud, Rushmore Playwright, Sway Mister Moon, Bransgore Sovereign II, och Sway Scrumpy Jack.

Lördag: Gill Wright på Burleystuteriet hade inga hingstar hemma men på Hollybrooke fick vi se Burley Branston, Burley Timelord, Hollybrooke Tinker och Hollybrooke Rambler. På Farriers träffade vi Farriers Finger Print och Farriers Field of Dreams. På kvällen åkte jag hem till en kompis oh fick se hennes två hingstar Backley Minstral och Marmite.

Söndag: Vi började dagen med ett besök på Lovelyhill där vi fick se Lovelyhill Uplift, Lovelyhill Cranborne Heights, Burley Hallmark och Marley Denes Shiraz. Sen åkte vi vidare till Wayland där vi fick se Wayland Cranberry, Wayland Loganberry, Wayland Crescendo och gamle Frankinscence of Vernons (29 år). Alla utom W Loganberry fick vi se ridna. Sedan bar det av till Woodrow där vi såg Willoway Double Gold.

Måndag: Vårt sista besök var på Willoway där vi fick se Woodrow Prince Harry, Willoway Free Spirit, Willoway Minstral och slutligen Peveril Peter Piper.

SkrattandeSkrattandeSkrattande

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

mugogi
0

Glömde att fråga, hur många av er har fått en NF uppkallad efter er i New Forest ?

Kan ju tala om att det numera går omkring en liten 'Backley Annica' i New Forest !! Cool

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

lovsjoen
0

Och du är lite trött än ser jag, räknar du i pund när du säger att du har 200 foton Flört

Foresta
0

Vad roligt att ni fick se så många hingstar! Jag ser verkligen fram emot bilder! Själv har jag precis hämtat mina 31 nyinköpta stamböcker som mina kära vänner släpat hem från New ForestKyss

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

lovsjoen
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste sätta in en bild. Det här är inte ofta man får uppleva, att stå mitt i en flock med 10 avelshingstar.

Denna kommentar har tagits bort.
mugogi
1

#2 Ooops ! Menade naturligtvis 2000 Skäms. Men nu när alla foton är överflyttade till datorn blev det "bara" lite drygt 1500.

#3 Själv köpte jag bara 14 stamböcker. Men jag hade ju 27 st sen tidigare. Nu saknar jag 41-47. Dem köper jag nästa gång jag åker till New Forest Flört

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

Hovgarden
0

Jösses ni verkar ha haft en toppen resa! Skulle behövas "en riktig" stambok på it med alla NFar även om en del finns på all bredd pedigree :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Nellan
0

Härligt att höra att ni har haft det bra och sett många spännande hästar! Extra kul att ni fick se gamla matadorer som Peveril Peter Piper och Willoway Double Gold. Ser verkligen fram emot en massiv bildpublicering från eran resa!

Berätta mer! Fanns det något stuteri eller någon hingst eller sto som ni gillade extra mycket? Var det någon som köpte någon ponny, eller i alla fall funderar på det? Vi vill förstås veta ALLT från hur ni gillade den engelska maten till om någon fick skoskav av allt trampande i olika hagar!

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Nellan
0

# 1 Jag har fått ett lamm uppkallat efter mig på Nya Zeeland efter att ha varit där år 2000. Men hm, hon är nog uppäten nu…

Hovgarden
0

#8 jag instämmer vi vill ha i detalj :D

#9 Haha nej mig är det nog inget som är uppkallat efter… :D

/Katja

lovsjoen
1

Här kommer en bild på en av mina stofavoriter:

Willoway Glittering Gold e.Willoway Pipers Gold

lovsjoen
1

Och det här stofölet hade jag gärna tagit med hem:

Lovelyhill Hubbel Bubbel  e.Applewitch Pure Magic

Men hon var nog absolut inte till salu, då mamman Yewtree on High hade fått 12 hingstföl, och nu äntligen det här stofölet.

lovsjoen
1

Det var riktigt många fina hingstar. Jag var mycket imponerad av framvisningen på Wayland Stud, där dom visade många ridna. Vi hann att se många på kort tid, för innan en ponny var klar så var en ny ponny under ryttare Glad Två (av mina) hingstfavoriter fanns där:

Wayland Cranberry

lovsjoen
1

och Wayland Loganberry

Hovgarden
0

Vilka snygga hingstar där fanns! Och sto fölet var inte alls tokigt! Kul med sp fina bilder!

/Katja

Nellan
0

Ja de där två hingstarna var ju ena riktiga snyggingar!

Skogalund
0

Vad härligt ni verkar ha haft!

Åkte ni på egen hand eller i SNFs regi?

lovsjoen
0

#17 Vi var 34 personer som åkte i SNF's regi. En helt fantastisk resaGlad

mugogi
0

Jag kan inte säga någon speciell favorit men det var riktigt kul att se Frankinscence of Vernons eftersom han var i så otroligt fint skick !

Vad det gäller stona så är jag ju så svag för gamlingar så gamla Pondhead Belle på Farriers, Woodrow Dynasty (mor till bl a Woodrow Carisbrooke och Woodrow Portman), Luckington Vintage (mor till bl a hingstarna Wayland Loganberry, Luckington Sportaide, Luckington Leo och Luckington Legacy som finns i USA) samt Yewtree On High (mor till hingstarna Lovelyhill Cranborne Hights, Lovelyhill High Jack och Lovelyhill Gliding High).

Men vackrast av dem alla var ett svart tvåårs sto som jag såg hos min kompis Helen. Hon hette Mockbeggar City, kommer inte ihåg hennes stam men hon hade iaf haft vissa framgångar i utställningsringen. Foto kommer !

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

Hovgarden
0

Jädrans vilken koll du har!

/Katja

NinaH
1

Jeg er sååå misunnelig på dere som reiste! (Misunnelig på norsk = avundsjuk på svensk?)

Takk for at dere deler noen bilder!

mugogi
0

Jag har just fått reda på att jag fick två föl uppkallade efter mig i England ! Hingstfölet heter numera 'Backley Swede' Skrattande. (Lite tråkigt bara att swede dessutom betyder kålrot… Skäms).

#21 Hej och välkommen Nina, kul att du har hittat hit !

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

zansett
0

Hoppas att det blir fler sådana här resor. Hade varit jättekul att få åka med.

mugogi
1

Här är en av sötisarna jag träffade hemma hos min kompis Helen Safe. Hon heter Avencroft China White men kallas kort och gott för "Whitey" Glad

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

mugogi
1

Och här är Helens vackra lilla svarta sto, Mockbeggar City Kyss

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

mugogi
0

Och slutligen måste jag ju visa upp

Backley Annica !!

Tyvärr är det dålig kvalité på bilden, jag var tvungen att ljusa upp den jättemycket för det var väldigt mörkt när jag tog denna bilden. Tyvärr har jag ingen bild på 'Backley Swede'. Både Annica och Swede var lite skygga eftersom de var födda ute på skogen. De var ju inte som de stuteriuppfödda kelgrisarna vi träffade hos andra uppfödare direkt Flört.

Backley Annicas mamma heter Royal Oak Cream Tea (Mockbeggar High Force x Royal Oak Strawberry Cream) och pappa på Buckland Cruiser.

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

wilmaj04
0

när jag går in på blå basen och ser min favvo new forest stamtavla så står det längst bort, (av namnen) då står det:Burton Searchlight 1022 NPS  Forest Mare    Forest Horse   m.m.

Iheeiiig!

// Galen galen häst <3

tomacs
1

Åh vad roligt det låter. Att få åka till New Forest är verkligen mm dröm resa.

Hovgarden
0

Ja samma här!

/Katja