Sadelproblem på new forest.

Vad är ute efter för sadel?
Spontant - det ser lite ut som att du har sadelläget längre bak än sadelgjordsläget och då drar gjorden sadeln framåt även om sadeln ligger perfekt på ryggen.
Man kan prova att ha en svängd sadelgjord som minskar detta problemet något. Så här:

Men fler bilder på hästen kan hjälpa.
Jag tänkte på bomsadlar över lag. Både hopp o dressyr. Just nu har jag en maxflex allround och som du säger är hennes sadelläge längre bak då bogbladen är i vägen. Jag har faktiskt en liknande sadel och det funkar utmärkt på min maxflex. Men vill ju helst ha en riktig bomsadel till hoppning. :)
Sadel gjord*

Har nyligen varit t Mustang vid Arlanda och blivit "rånad" på pengar. Bytte ut en hoppsadel och köpte dressyrsadel. Hoppsadeln är en Jeffries elite. Samma somvi hade tidigare tidigare, men större. Superbra sadel. Framförallt för dottern som vill ha riktigt korta läder, det är den enda sadel hon får plats i eftersom den är skuren så långt fram.
Dressyrsadeln är en Wellington. Jättesvårt att hitta sadlar som passar både dottern och ponnyn.
Calle har musklat på sig rejält sen vi var där sist….
Det där med sadlar har jag för länge sen gett upp och överlåter det numer åt proffs….