Lobsang RNF 41
Jag läser på Svenska Newforestföreningens hemsida att Lobsang RNF 41 står under verksamma hingstar. Stämmer detta? Han är 38 år gammal
Jag har haft en avkomma efter Lobsang, därför som jag intresserar mig för den hingsten 
*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***

Nej, han dog för ett tag sedan.
#1 Ok, tack för svar =) Vet du hur gammal han blev?

#2. Han föddes 1971 och jag tror att han dog 2008. Isf blev han 37 år. Sista fölet föddes 2007.
#3 Ok, intressant! Tack
Min ponny, Fabian, född 1976 (blev 27 år gammal) måste alltså ha varit bland Lobsangs första avkommor.
Han var verksam i avel riktigt länge!! Finns det uppgifter någonstans om hur många avkommor han lämnat?

Enligt hingstkatalogen 2004 hade Lobsang RNF 41
182 !! födda föl tom 2003.
Meriterade avkommor kan du se på hans sida på New Forest föreningens hemsida.
Jag har själv också ägt en Lobsang avkomma: Kate f.1980
#5 Tack!
Ska kolla där. Min pålle blev kastrerad som 12-åring, strax före jag köpte honom. Han är sedan visad med 42 p. Synd att de tidigare ägarna kastrerade honom! Han var riktigt grov i typen, var/är din också det? =)

Min Kate e.Lobsang var inte särskilt grov i typen

#6 Var inte ledsen för det, hingstarna har ju hårdare krav på sig än valackernaså det är ju inte säkert det hade gått lika bra där. Men med sina poäng var han ju absolut ingen dålig ponny :)
Du har ingen bild på honom?

Förresten var det inte en artikel om honom i ridsport förra eller förr förra året?

#9. Det stämmer, minns dock inte när.
#8 Så sant, inte säkert att han blivit godkänd ändå =) Kan hända att han var visad hos tidigare ägare, det vet jag ingenting om. Nej, han var verkligen ingen dålig ponny, superstilig!! (tycker jag iaf
). Jag har massor av bilder, ägde honom i 14 år så jag hann ta en hel del foton på honom. Dock har jag ingen bild i datorn, ska se om jag kan låna en scanner någonstans =)
#9 och #10 Attans, jag brukar inte läsa ridsport. Vet ni om det finns gamla artiklar på nätet?

Artikeln finns i nr 13 2008.
#12 Tusen tack! Då ska jag se om jag kan hitta den någonstans