Ponny SM i dressyr
Nu drar det ihop sig till SM i dressyr som hålls hos Eskilstunaortens ryttarförening till helgen. Det är ganska många new forest som har kvalat in och är anmälda vilket är kul! Det är dessutom många godkända hingstar med av flera ponnyraser, härligt! Mer information om tävlingarna finns här http://www.eskilstunaortens-rf.se/
Deltagande new forest ponnyer:
Kat C
Skattegårds Midnight - Sofia Åsander
Sturevallens Lisa - Rebecca Holbeck
Midnight Dancer - Emelie Hedström
Gardwoods Nacado - Beatrice Quist
Esse Buckson - Cornelia Sparring
Kat D
Joshua - Sofia Matteoni
Stackarps Peeron RNF 176 - Alexandra Fredriksson
Cherrys Child Cherokke - Frida Andersson
Värends Sack - Louise Malm
Åstratorps Mowitz RNF 129 - Anna Gerdt
Esse Goldprince - Fanny Callerud
Galant III RNF 168 - Malena Edwards
Med reservation att jag kan ha missat någon. Störst chans på medalj tror jag att Joshua och Sofia Matteoni har, hon har kvalat på högst procent av alla i kat D!
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Spännande! Bor ju nära, ska försöka ta mig dit och fota lite :)
Så kul att det var många. De flesta stuteriuppfödda. Kan vi inte göra en bildbombningstråd på hästarna ovan? De förtjänar all uppmärksamhet.
Börjar med min favorit Skattegårds Midnight 1993 e Miramis u Felicia III e Smedhults Cavat.
Har inte sett honom på länge men hoppas han fått behålla sitt enorma go och sina fantastiska gångarter. Han är dessutom född nästgårds och jag har följt både Miramis och Felicia III på nära håll då de tävlade i våra hopplag. Felicia var en fantastisk ponny med så mycket glädje, hoppvilja och framåtbjudning 
Okej, bilden på Midnight kanske inte är den bästa men den är från new Forest SM 2004:

Då kompletterar jag med en bild på Sturevallens Lisa (e Sturevallens Gentleman u Juliette III - Miclas Madoc) från new forest mästerskapen 2008.

Ja toppen med bilder! All heder till dessa ponnyer och ryttare som kommit så långt!

Och nu har jag letat fram en bild på Cherrys Child Cherokee också. Född 1987 e Merrie Master RNF 11 u Cherry RNF 727 - Vera Slipon's Fury RNF 28. Han är alltså 22 år ung i år och har i sin karriär även varit guldmedaljör i SM i hoppning! Det här är en fantastisk ponny!
#5 Wow! Det är bara att buga och bocka!
Här kommer en bild på Esse Goldprince f 1999 e Willoway Golddigger u Esse Paulin e Prinsen. Bilden är från 2004 när han var 5 år. Han har fått 40 poäng på utställning också.

Jag är löjligt förtjust i avkommor e Willoway Golddigger. Så fina! Hemma för betäckning har jag BIS stoet Esse Goldie Paintbox e Willoway Golddigger - Silverlea Buckskin. Hon är väldigt vacker, rörlig och mycket snäll.

#5 Ja, han är helt klart imponerande. Jag kommer inte i håg första gången jag läste om hans framgångar på tävlingsbanorna, men det är jättelänge sedan.
#7 Många av Esse ponnyerna har även Silverlea Buckskin som morfar, och det är heller inte dumt

Och här kommer en bild på Joshua f 1993 imp Holland e Young Winsome's Adrian u Karin - De Wolfershoeve Robbie. Bilden är från new forest mästerskapen 2007 i Varberg.

Åh va kul med så mycket bilder på dessa fina ekipage!

Jag är enormt förtjust i Cherrys Child Cherokee, hann vann alltså SM i hoppning kat D 1996 och deltog i det segrande laget i Ponnyallsvenskans final (Lag-SM) på Strömsholm 1997. Vilken otrolig ponny!
Hollandsfödde Joshua har representerat Sverige vid NF både 2004 och 2008, samt vid EM 2008. Joshua tog hem bronset i SM, kat D 2008, hoppas att han eller någon annan av de fina NF-ponnyerna tar någon medalj!
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

Ja det håller även jag tummarna för!

Jag håller förstås också alla tummarna för att det ska bli någon new forest medalj! Nu har jag även letat upp en bild på Stackarps Peeron RNF 176 f 2002 e Rodlease Dancing Gold RNF 132 u Priory Peeress RNF 1971 - Ashley Aristocrat. Han är rena ynglingen i detta sammanhang och har ju för sin ålder gjort en strålande karriär i dressyr. Bilden är från NFSM i Vetlanda 2008. Men nu har jag nog inte digitala bilder på fler av de startande och tyvärr en rejäl oreda på mina pappersbilder så jag hoppas att någon annan kanske kan bidra med de sista.
Värends Sack 1996 e Lunnalyckans Tacado u Värends Siri e Wootton Bracken. Bild från utställning i Örebro 2005. Han har fått 42 poäng som mest.

Idag drar det igång! För den som vill följa resultaten löpande så rapporterar Equipe här
http://www.equipe.nu/sv-SE/pages/competitions/313
Jag har också letat fram ännu en bild (ibland hittar jag…). Så här kommer ESSE Buckson f 93 e Silverlea Buckskin RNF 96 u ESSE Paulin RNF 1605 - Prinsen RNF 19. Bilden är från SM 2006

Ja, det får man väl följa med på. 
Tycker det är intressant att se på stammarna til de deltagande New Forest ponnyerna.
Många har samma hingstar i stammen, och Merrie Master RNF 11 är väl den jag har hittat flest gånger.
[
från dag 1
Inte oväntat kom Joshua 2:a med 68,509%
Ni får hemskt gäran lägga in bilderna på dressyr.ifokus också och speca kat och ras.
De har en egen SM-tråd och vore så kul att få de ponnier iFokus har bild och info om samlade i egen SM-tråd!
Eller om jag får lov att lägga ut bilderna om ni inte orkar!
Hej! Jag har en c-ponny efter Vernons Peeping Tom som tävlar i hoppning. Morfar är Vera Slipon's Fury (samma som Cherrys Child Cherokee) Som jag har förstått nu så har min ponny en väldigt bra stam med fina föräldrar, syskon, kusiner, sysslingar och pysslingar. Jag undrar om det finns någon som vet något speciellt om Vernons Peeping Tom, Tanja III eller Vera Slipon's Fury? Det skulle vara jättekul att veta!
Min pony finns att söka på ridsportsförbundets hemsida (ranking), på youtube eller google. Hon heter Toms Ticina.