New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett02-new-forestponnyer
Läst 1692 ggr
lovsjoen
0

Baltic Cup 22-24.maj -09

Denna helg går Baltic Cup i hoppning i Kristiansand i Norge. I deltagarlistan har jag hittat 4 New Forest ponnyer, spännande att se hur det går för dem.

Det kan finnas flera, men det här är dem jag med säkerhet känner till:

Celin av Ruskåsen (e.Horsemosens Havana NNF 0192 u.Twin Daisy ue.Red Mister NNF 0175) - startar för Norge

Svenska Sörängens Juvel (e.Dart Light RNF 113 u.Värends Jasmin RNF 1631 ue.Wotton BrackenRNF 7) - startar för Norge

Kantje´s Umberto RNF 175 (e.Berkhof´s Higgledy Piggledy u.Kantje´s Aline ue.Kantje´s Ronaldo) - startar för Sverige

och

Kantje´s Valentijn NFHR 127 (numera valack e.Marit´s Mistique He Imp 89 u.Kantje´s Diva ue.Kantje´s Ronaldo) - startar för Danmark

Foresta
0

Kantjes Umberto kommer tyvärr inte att starta då han är skadad. Rynkar på näsan

Hlsn Helena

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

lovsjoen
0

Det var tråkigt att höra, hoppas det inte är något alvarligt!

Hovgarden
0

Roligt att Juvel ska starta! Halvsyster till min Rosita juh :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

lovsjoen
0

#3 Ja vi får hålla tummarna för New Forest ponnyerna och släktingarna till våra ponnyer Glad

Jag hejar ju lite extra på Kantje´s Valentijn som är pappa till våran Vognmandgårdens Bonsai.

lovsjoen
0

Första klass för dem tre NF ponnyerna är nu avklarad.

Klassen (110 cm)var kval till Grand Prix och NF-ponnyerna startade i samma klass,kat.II

Kantjes Valentijn gick två nullrondor, men var 3 sekunder för sen för placering.

Sörängens Juvel gick en 0 runda, men fick 4 fel i 2.rundan dock lite snabbare en Kantjes Valentijn.

Celin av Ruskåsen blev utesluten.

Jag vet inte om det är två kval rundor, och hur många som går till final. Det återstår att se.

Två svenska ryttare tog hand om 1. och 2.platsen:

på 1. Annie Frivold på Royal

och 2. Stephanie Nordh på Copper Caramel

Lindbygarden
0

Dubbelnolla känns som att det borde vara vidare till final eller runda två samt kanske också en snabb fyrfelare MEN det beror ju givetvis på om det var en lätt bana och många nollor..

lovsjoen
0

Kanje's Valentijn och Sörängens Juvel går andra kvalet i kväll (115 cm)

Celin av Ruskåsen startar inte andra kvalet, men istället en 105 cm klass.

Lindbygarden
0

#7 De gick båda vidare! KUl!

lovsjoen
0

Kantje´s Valentijn fick en jättefin 5.placering i 115 cm klassen i dag.Glad

Sörängens Juvel blev tyvärr utesluten.

Klassen var också en lagklass som Sveriges 1.lag vann.

Fredagens 1.pl. och 2.pl. bytte plats, i dag vann altså

Stephanie Nordh på Copper Caramel före Annie Frivold på Royal.

I morgen är det så Grand Prix klassen. I kat.II går den på 120 cm, och båda Kantje´s Valentijn och Sörängens Juvel är med i startlistan.

Foresta
0

Spännande, jag håller tummarna för NF-ponnyerna!

Hlsn Helena

~ Dimmans stuteri ~

lovsjoen
0

GladGlad

Kantje´s Valentijn fick i dag också en jättefin 4.plats, följd av Sörängens Juvel på 5.plats.  Båda gick två 0 rundor, men i dag var K.Valentijn den snabbaste av dem. Totalt 7 placerade, och det var bara dem 5 bästa som red utan fel.Glad

Jätteroligt att dem är med i toppen.

Hovgarden
0

Vad roligt med lite rapport!!

/Katja

Lindbygarden
0

Det är verkligen superbra att två av tre startande NF tar två placeringar i topp sju!!

Juvel-01
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sörangens Juvel er nu tatt ut til Nordisk mesterskap i Danmark 25-28 juni. Hun og Hannah skal ri på Norges lag. Først skal hun starte Norway Grand Prix i Drammen 18-21Juni før vi reiser til Danmark.mvh Pål

Lindbygarden
0

#14 Jätte kul och lycka till! ser gärna bilder från tävlingarna!

lovsjoen
0

#14 Välkommen som ny medlem här på forumet.

Så er det selvfølgelig morsomt at vi blir flere nordmenn her inne også.

Utrolig fint bilde du har lagt inn, på en virkelig god respresentant for New Forest rasen. Håper på flere bilder og rapporter om hvordan det går videre framover.

Lykke til!!Glad

Juvel-01
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tusen takk !

Jasmine, på hjemmesiden til Hannah og Juvel ligger det både bilder og link til filmer ! www.bricksite.com/hannahhr

Foresta
0

#14 och #17 Grattis till ett fantastiskt fint sto och LYCKA TILL vid NM!! Jag har själv haft två avkommor till Dart Light som jag varit mycket nöjd med.

Katja - är det säkert att su inte skall ta Rosita till Dart Light eller hans son Valentin Bello Sun för att försöka få en "likadan" ;) Det skulle jag gjort Skrattande

~ Dimmans stuteri ~

Hovgarden
0

#18, det vore nått!!! Får planera till nästa år, vet att de finns nere i år, någon som vet var de står nästa år?

/Katja

Foresta
0

Bello Sun står endast tillfälligt på station nere i Östergötland, till nästa år är han förhoppningsvis ute på de nationella tävlingsbanorna igen med ny ryttare, och står troligtvis hemma hos ägaren i Umeå.

Dart Light står som vanligt hos sin ägare, men han är ju trots allt 27 i år…

~ Dimmans stuteri ~

Hovgarden
0

#20, attans…  ja vi får väl se hur de blir. typiskt attd et ska vara så långt jämnt!

/Katja