New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett02-new-forestponnyer
Läst 2246 ggr
pimkarlstrom
0

Toms Ticina

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har en renrasig New Forest, Toms Ticina e Vernons Peeping Tom u Tanja III. Vad vet ni om hennes föräldrar? Någon som har bilder eller filmer? Vet ni vad dom har gjort? Ticina har segrar och placeringar upp till MsvA hoppning. Ett sto född -98, 139,8 cm i mankhöjd.

Pim, www.tomsticina.blogg.se

Nellan
0

Hej Pim, och välkommen hit! Vilken härlig ponny du har och grattis till de fina framgångarna ni har haft tillsammans! Jag har bilder och information om din ponnys mamma, men jag hinner inte skriva så mycket nu eftersom vi är bortbjudna i kväll.

Jag har lagt upp länken till din blogg i länksamlingen här på forumet.

Här kommer i alla fall en bild på din ponnys mamma också, Tanja III. Bilden är från tidigt 90-tal.

Hälsningar Eva

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

pimkarlstrom
0

TUSEN TACK! Jag vill gärna läsa det du har om Tanja och se bilder! Tack!!

Pim

Hovgarden
0

Vilken härlig ponny :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Hovgarden
0

Vilken härlig ponny :)

/Katja

pimkarlstrom
0

Hon kommer att lånas ut för avel, jag såg att du hade ett stuteri. Är det intressant för dig?

Pim

Hovgarden
0

Du kan väl Pm'a mig :)

/Katja

pimkarlstrom
0

Jag vet inte hur man gör det, maila mig pimkarlstrom@hotmail.com så pratar vi vidare!

Pim

Nellan
0

Så då ska vi se här vad jag kan hitta om din ponnys mamma Tanja, nu har jag plockat fram en packe gamla statistikkalendrar och en hög gamla Vår Ponny. Jag själv känner/kände inte Tanja men jag såg henne på tävling/utställning ett par gånger i början av 90-talet när jag själv var där som publik.

Tanja III 34-78-6199 var ett skimmelsto född 1978 och till mankhöjden var hon en C-ponny. Hon var uppfödd av Allan Tuvesson i Liatorp. Stammen var e: Vera Slipon’s Fury RNF 28 u: Miss Tuffie 34-74-2139 – Burton Starlight RNF 24.

Tanja var en framgångsrik tävlingsponny och hon tävlades i många år vilket tyder på att hon var en frisk och hållbar ponny. Jag har tittat i tävlingsstatistiken under 90-talet (äldre är inte sorterat i bokstavsordning så det tar för lång tid) och hon har tagit poäng varje år mellan 1990 och 1997.

1990 tog hon fem placeringar i lätt B hoppning riden av Linda Nilsson

1991 tog hon en seger och en placering i lätt A och en seger och en placering i lätt B riden av Linda Nilsson

1992 tog hon två placeringar i lätt A hoppning riden av Linda Nilsson

1993 tog hon en placering i lätt A och två i lätt B riden av Linda resp Fredrika Nilsson

1994 tog hon en placering i lätt B hoppning riden av Pernilla Hansson

1995 tog hon en seger i lätt A hoppning och en placering i lätt B riden av Pernilla Hansson

1996 tog hon en placering i lätt A hoppning och tre i lätt B, samt en placering i medelsvår fälttävlan och en placering i lätt fälttävlan riden av Pernilla Hansson

1997 tog hon en placering i lätt B hoppning riden av Pernilla Hansson, därefter gick hon i avel

(Ovan är alltså av klubbar inrapporterade resultat till förbundet på regional nivå och högre.)

Jag såg Tanja på ANFs utställningar i Skåne 1991, 1992 och 1993 där hon ställdes ut och även deltog i hopp och dressyrklasser som anordnades tillsammans med utställningen.

1991 gick det bäst, på ANFs lokalutställning i Höör fick hon 98798=41p

1992 på ANF Riks i Höör fick hon 77788=37p

1993 på ANFs lokalutställning i Höör fick hon 77788=37p

Som du ser på bedömningen var hon ett sto med goda gångarter.

Tanja fick tre avkommor som jag känner till.

1998 fick hon din ponny Toms Ticina som ju är mkt välmeriterad i hoppning

1999 fick hon Ticko ett hingstföl e Priory Dallas RNF 122

2000 fick hon Isadora ett stoföl e Priory Dallas RNF 122

Ticko ska ha tävlat väldigt framgångsrikt inom Western, du kan läsa lite om honom här och se bilder (du får scrolla ner en bit på sidan) http://www.stuterigryet.com/Priory%20Dallas/avkommor%20Dallas.html

Isadora kan du hitta lite om här, hon har tydligen haft ett föl 2008

http://www.123minsida.se/annika-annika/17649977

Jag bifogar två bilder till på Tanja. Såg att du lånar ut din ponny till avel. Hoppas verkligen någon nappar, det är ett sto mkt väl värt att avla på!

Hälsningar

Eva, new forest och statistik nörd…

Nellan
0

Och så den andra bilden på Tanja III.

Hovgarden
0

Shit du är som en uppslagsbok!

/Katja

pimkarlstrom
0

Du anar inte hur tacksam jag är Nellan.

Tusen tusen tack!