New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 772 ggr
Nellan
0

God Morgon 16 juni

En härlig morgon här i Halland. Fotbollen (U21) gick bra igår, England slog visst Finland och fansen var snälla och skötsamma. Själv missade jag det mesta eftersom jag var i stallet. Var ute och red en timme barbacka med Nellan i skogen, hur skönt som helst. Fast hon tycker att jag är en fegis som inte vågar galoppera så fort barbacka, trams tycker hon när jag lägger i handbromsen. Men alltså matte måste ju sitta kvar också!

Idag blir det nog ingen ridning, har lite tråkgöra att fixa hemma som typ matlagning, städning och sortering av tvätt… Men först ska det jobbas förstås.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Hovgarden
0

Här skiiiner solen riktigt ochd et är underbart väder! Är så glad för jag har inte sett solen på några veckor känns det som!

Gick bra att ta emot stoet igår och idag ska jag först jobab och sen fixa med hagar här hemma :)

Klarblå himmel, vad mer kan man önska sig!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

lovsjoen
0

God förmiddag!

Ja även i Värmland skiner solen, så det är bara att komma sig ut å njuta.

Här ska också fixas lite med hagar i dag, och så blir det väl en tur eller två på hästryggen.

Lindbygarden
0

Go dagens!

Har äntligen arbetat klart med SM-artikeln, satt till mitt i natten med den. Hade gjort missen att lägga den med rubrik o bild istället för "tom" tänkte det skulle fungera som teaser.

Det gjorde istället att folk trodde att vi kanske selekterade vilka som skulle få läsa den!

Var ju inte alls meningen!

Så tips är att låta den ligga som "normal" utan rubrik eller ngt..

Idag skiner iallfall solen och ja vet inte alls vad jag ska hitta på idag.

Skogalund
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go´fö´midda´!!

Även här i Östergötland skiner solen. Härligt!

I dag är det jobb 9-18.30, sedan måste jag nog åka och handla inför midsommar. Phu! Vi kommer att vara ett ganska stort gäng här i några dagar.Glad

Till kvällen blir det nog någon russbetäckning, skulle jag tro. Vi har tre brunstiga flickor i hagen. Hingsten som betäcker heter Castello 628. Sätter in en bild här bredvid på honom.

Sedan blir det de vanliga stallsysslorna, sist men inte minst fölmys. Det bästa på hela dagen , när man får hantera fölisarna, de är ju så härliga!!

Lindbygarden
0

#4 Åh va gosigt att ha fölisarna hemma samt egen hingst så man slipper köra iväg dem. Min bebis har varit iväg på stationen med sin mamma i en hel evighet känns det som nu.. Saknar honom jätte mycket!Rynkar på näsan