New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett02-new-forestponnyer
Läst 1171 ggr
mugogi
0

New Forest dödad

Fick just reda på att en kompis i England har fått sin NF dödad. Hon blev påkörd, fick benet avslaget och fick avlivas på plats av en av 'the verderers'.

När Celebration som hon hette låg död på vägkanten kom hennes "bästis" Moonshadow och ropade efter henne. När hon fick se Celebration ligga död undersökte hon den döda kroppen, gnäggade högt flera gånger och lade sig sedan ner brevid sin vän och låg där i flera timmar. 'The verderer' hade aldrig under alla år sett något liknande. Jag har en bild på det men jag väljer att inte lägga ut den här, det är ingen rolig syn… Gråter

Både han och ägarna hade sett Moonshadow gå omkring ensam och ropa efter Celebration ett par dagar efter detta hade hänt men nu har hon som tur är gått vidare och har hittat nya kompisar…

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

Hovgarden
0

Men fy så hemskt! Stackarn att mista sin vän..

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Annette
0

När vi avlivade vår 34-åring och hade begravt henne, lade sig Ardennern där ponnyn legat död och rullade sig på den platsen.

Lindbygarden
0

Nej så hemskt!

Foresta
0

Usch, vilken tråkig historia. Det är verkligen på gott och ont som ponnyerna går fria på skogen…

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

mugogi
0

Det är tydligen en väldigt drabbad vägsträcka just där. Samma tjej har förlorat åtta ponnyer och tre kor där…

Den som körde på Celebration smet från platsen men det fanns tydligen vittnen. Om ett vittne kan lämna sådana uppgifter att man kan gripa den skyldige finns en belöning på upp till £1000 (tror det är drygt 12000 skr). Det är bara att hålla tummarna och hoppas att de får tag på den skyldiga.

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

lovsjoen
0

Vad sorgligt att höra.  Gråter

Hoppas de får tag på den skyldiga.

Nellan
0

Usch, ruggig historia. Man hade ju önskat att folk kunde köra lite lugnt i områden där det inte kan komma som en direkt nyhet att det finns mycket djur på vägarna… Här i Sverige är jag mycket tacksam för alla viltstaket som finns.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Hovgarden
0

#7 Ja det är jag med, fy så läskigt det skulle vara med alla älgar och andra djur…

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

WhoCares-01
0

nej usch va hemskt !!! både för ägaren och bästisen ='(  aldrig kul när olyckan är framme

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

mugogi
0

#7 När jag var i England -06 var vi en dag på den stora utställningen i New Park, jättebra väder och kanonvarmt, så när vi var färdiga för dagen och skulle åka därifrån satte vi oss naturligtvis på den öppna övervåningen på bussen. Saken var den att vi misstänker att chauffören var full eller drogad på annat sätt. Han körde som en IDIOT! Vi vågade inte sitta kvar däruppe utan fick gå ner igen för vi var rädda att han skulle lägga bussen i någon kurva. Vi klarade oss som tur var helskinnade och ingenting hände.

När vi två dagar senare hoppade på bussen för att åka till Mudeford, gissa vem som satt bakom ratten ? Just precis. Vi blev ganska så svettiga för turen mellan Lymington och Mudeford är betydligt längre än den mellan New Park och Lymington. Som tur var verkade han ha nyktrat till för han körde väldigt lungt och fint och vi kunde njuta av turen längs havet på den öppna övervåningen på bussen Skrattande (Men för säkerhets skull satte vi oss på bottenvåningen till att börja med *he he*)

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

Hanna-D
0

Otäckt! Är det vanligt förekommande att de frigående ponnyerna blir påkörda?