God morgon 17.juni
Det ser ut till at bli en fin dag även i dag.
Här ska inte göras så mycket hemma denna dag, arbetet väntar kl.12. Hoppas på en lugn dag på Shoppingcenteret.
Ha en trevlig dag!!
God morgon!
Här skiner solen och jag vaknade på soffan imorse!! Var uppe sent och såg life of benjamin button- såååå bra och brad jag vad säger man? Han överglänser sin sambo big time när det gäller att agera!
Igår släppte jag ihop hästarna samt tränade Fogerty lite på visning för hand, e ju själv inget proffs utan det blev skritt,trav och ställa upp i all enkelhet.
Men han visade iallfall en hel del trav för första gången samt blåste upp sig rejält!! Det är mycket ettåring och hantera när de ligger på en mankhöjd 1.58
Idag blir det städning här hemma som gäller samt lite röj ute, förhoppningsvis ska jag också få tömkört idag.
Ha en skön dag!

God morgon!
Fint väder här med. Idag ska stallägaren plasta ensilaget, det har nog varit hyfsat torkväder även om det inte har varit så varmt. En 16-17 grader har det nog varit på eftermiddagarna men soligt och med lite vind.
Idag blir det nog lite markarbete med Petronella antingen på gräsbanan eller i ridhuset. Min medryttare är på ridläger så den här veckan får matte passa ponnyn själv varje dag och se till så att hon regelbundet får motionera så att inte maggen blir ännu rundare. VAD lever hon på? Hon går på synnerligen begränsat bete och står inne på natt med bara en liten giva ensilage men ändå är det svårt att känna revbenen…
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

God morgon!
Först bli det jobb och i kväll kommer ett sto till Kim så det blir att te emot stoet och så. Senare blir det nog pyssel med papper, sambon är på mötet så man får rå sig själv :)
Solen skiner idag med och jag bara njuter! Synd att man ska stå inne o jobba :(