God morgon 24 juni
Strålande sommarväder här idag, jag håller på och packar för att ta de två yngsta barnen med mig och åka upp till Borgebydagarna. Där finns massor av intressanta saker att titta på för två små traktor-intresserade pojkar.
I eftermiddag blir det hö-körning och i kväll kommer ett betäckningssto, så dagen är fulltecknad…
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus
God morgon!
Här skiner också solen idag! Ska strax packa ihop och fara till mormor far bad i poolen. Låter lyxigare än vad det är då det är en barnpool a la liten. Så det är väl så att det är barnen som ska bada!
Var ute igår kväll och försökte måtta upp ladugården. Har tre småponnyboxar (2x2 + 2x3.80) samt fyra större plus valfritt antal på andra sidan där måtten är 3.5 x12..
Så nu ska jag bara rita upp och bestämma vilken storlek det ska vara på de inneboende i stallet
Så jag har lite o pyssla med ikväll!

God morgon. Här är det strålande väder. Även vi har börjat med vårat hö, så idag blir det traktorkörning i värmen, mysigt.
Ha en bra dag .
Agnetha.

God förmiddag!
En solig dag, en hästfri dag. Min medryttare är hemma från ridlägret och ska rida ponnyn nu onsdag-torsdag så får jag ägna mig åt annat. Kanske en tur till stranden efter jobbet?
Stallägaren har slagit den andra halvan av fältet till vinterns ensilage och det är ju perfekt torkväder nu. Men tyvärr med värmen kommer insekterna. Red ut igår och blinningarna är här… Aj sa Petronella, matte TA BORT DEM! Enligt ponnyn så är det min plikt att slå ihjäl blinningar när jag rider. Får hon en på rumpan så stannar hon helt enkelt tills jag har slagit ihjäl den, det är bra med spön med breda flärpar.
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

God förmiddag!
Det verkar som vi har vackert väder över hela Sverige i dag, skönt!
Har i dag gjort i ordning en hage till fyra av våra ponnyer. Jag har flera små hagar, så det blir lite hit och dit under sommaren. Men då är dom ju ganska nära, så man har bra koll på alla ponnyerna. Men det hade varit skönt med bara ett par stora hagar som räckte till alla under hela sommaren.
#3 Ja i går var det inte mycket knott här i allafall, men med värmen kommer andra insekter. Kanske börja med att ta med flugsmälla på ridtur