New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett02-new-forestponnyer
Läst 1634 ggr
lovsjoen
0

NM 25-28.juni

Nu på torsdag startar NM i hoppning och dressyr för ponny och junior på Middelfart ridecenter i Danmark.

Tidigare nämnda Miclas Courtney Love som är 50 % New Forest startar ju för Sverige i hoppning.

Dessa New Forest ponnyer är uttagna:

Joshua e.Young Winsome's Adrian He. Stb. 202 u: Karin Stb. 3880 ue. De Wolfershoeve Robbie He. Stb. 135, dressyr kat.I för Sverige 

Sörängens Juvel RNF 2435 e. Dart Light RNF 113 u. Värends Jasmin RNF 1631 ue.Wootton Bracken RNF 7 , hoppning kat.II för Norge

Enets Lucas e. Sörbys O'Boy RNF 133 u .Taigans Nakita RNF 1717 ue.Peregrin RNF 66, dressyr kat.II för Norge

Kantje's Valentijn NFHR 127 e. Marits Mistique He.Imp 89 u. Kantje's Diva Stb.5791 ue.Kantje's Ronaldo He.Stb.197, hoppning kat.II för Danmark

Jag väntar på startlistor, det är säkert några flera New Forest med i startlistorna.

Middelfart ridecenter

Zondell
0

Kul med 3,5 New Forest och flera Svenskfödda dessutom :-) Vi får väl heja lite på Norge för omväxlings skull…

lovsjoen
0

#1 Ja heja Norge Glad

Nellan
0

Jag stod ju nyligen i den Finska klacken på fotboll så jag har inga problem att heja på Norge här!

HEJA NORGE!! Klapp klapp klapp

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Nellan
0

Jo, men visst skulle Joshua vara med för Sverige i dressyr också?

Heeeeja Sverige!

lovsjoen
0

#4 Oj då, det skulle jag ju inte ha missat. Det visste jag ju!! Heja dom svenska ponnyerna, och förresten alla New Forest ponnyer och deras ryttare Glad

Hovgarden
0

Ja heja alla NFar och speciellt de svenska :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Lindbygarden
0

Kul, jag saknade också Joshua men såg nu att han skulle vara med!

superspännande är det! Hoppas nu Sverige tar storslamGlad

lovsjoen
0

Nu har jag lagt till Joshua i mitt inlägg!!

Nellan
0

Här kan man hitta en deltagarförteckning: Danish Derby

Tyvärr då i en salig ordning. Både hoppare och dressyrdeltagare blandat med hästar som rids av juniorer och young riders.

Några startlistor har jag inte lyckats hitta än…

lovsjoen
0

Jag hittade i allafall en till New Forest som startar dressyr för Finland, Park's Talent. Han är halvbroder till Park's Tambour RNF 155 (samma mamma)

Någon som vet något mera om honom?

Jag vet at han har avkommor i Tyskland, men är han fortfarande hingst och verkar han i aveln i Finland?

lovsjoen
0

Nu ligger startlistorna för torsdag (hoppning) ute, och där hittar jag en New Forest hingst till som startar för Danmark i kat.I:

Anydale Ron f.91 e. Kantje's Ronaldo He.Stb 197 u.Anydale Zusanne ue. Mermaids Jeroen He.Stb 138

lovsjoen
0

Resultat från första dagen ligger nu ute här:

Resultat

Nellan
0

Jag var inne på Sukuposti och kollade på Parks Talent. Det verkar som om han är framvisad på finsk premiering 2008 och är godkänd för avel där:

Park's Talent 37 NF f 93 e. Park's Taron u. Park's Maja ue. Maestoso

Han är väldigt lik sin bror på bilderna!

Danskarna är som vanligt bäst i dressyren. Men i år rider de främsta danskarna på svenska ponnyer! Jag gläds när jag ser Vermont Kyss och Tim i toppen i kat I dressyren!

Nellan
0

Jag har hittat en till deltagande new forest

Hoppning kat II för Finland, ryttare Tiia Kanto

Monday's Malvir f 92 e. Monday's Moscan He Stb 161 u. Malva Stb 4774 ue. Berkhof's Higgledy Piggledy He Stb 172

Hovgarden
0

Roligt att det går så bra!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan