New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 695 ggr
Hovgarden
0

God morgon 28 juni

Ja idag fortfarande varmt och skönt :) Vi har ett viltvatten/våtmark/sjö hemma på 5 ha som vi igår upptäckte attd et gick utmärkt att bada i så det blir nog bad idag med o lite pyssla på gården förståss :)

Annars lugnt ska väl ta o lugmna ner mig från igår :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Foresta
0

Vi har precis lastat av det sista lasset hö - skönt. Nu skall jag pusta en liten stund, sen blir det sommarlunch med sill och potatis. När det har blivit lite svalare i kväll skall jag rida hingstarna. Dizney skall nog få sig ett rejält bad också, jag badade Porter igår efter att jag hade ridit.

Jag skall nog också ta ett ryck i min stackars försummade kryddträdgård och rensa ogräs och klippa ner lite dragon, salvia och oregano, kanske blir det ogräsrensning i några andra rabatter också.

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

Hovgarden
0

#1 Duktigt! Vi har börjat bygga en brygga vid viltvattnet och så blir det lite bad :)

Skulle behöva småstäda o fixa inne var länge sen det blev gjort…

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

lovsjoen
0

God middag!

Här rullar det på i värmen som nu visar 31 grader!!

I dag blev det en betäckning på morgonen, och nu har ett nytt holländskt New Forest sto kommit. Den ska Palle få dejta Glad

Jag hade ju egentlig tänkt åka till Karlstad för att se på nationell ponnydressyr i dag, men jag fick stanna hemma för att ta emot betäckningsstoet i stället. 

Det blir nog en lugn dag idag, får se om det blir lite ridning till kvällen.

Nellan
0

God eftermiddag!

Det är jobbigt att ha helg! Ska nästan bli skönt på måndag så man får vila upp sig lite Flört.

Igår var jag en sväng på en lokalhoppning i Harplinge och tittade ett par timmar på förmiddagen, sen hem och laga mat, vidare till stranden, hem och vända, ut och rida och sen hem igen för grillning. Pust.

Idag har det varit lite lugnare. Vi har städat lite, varit på stranden, varit och köpt födelsedagspresent till min syster, fixat mat och nu ska jag till stallet för att titta på hoppträning. Ska vi gissa att jag kommer somna framför Tvn i kväll?

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus