Fredriksbergs Mozart
Har fått en länk till en ny fransk New Forestsida som handlar om New Forestponnyer som presterar bra i Frankrike. Det enda franska ordet jag kan är 'Oui' så jag fattar inte ett dugg av vad som skrivs. Kanske någon här är bättre på franska än vad jag är och kan få lite behållning av sidan, http://new.forest.a.la.une.free.fr/.
Fredriksbergs Mozart är omskriven och efter att ha översatt sidan till svenska med hjälp av Google fick jag lite hum om vad det handlar om iaf (fast inte så mycket… Google verkar inte vara så himla språkbegåvad han heller
)
Ha en bra dag !
Hälsningar Annica C

Nä, Google översättningar brukar kunna bli rätt roliga! Jag gillar speciellt den här meningen:
"Observera att vi hittar moderdjuret detta exceptionella ponny i Frankrike på hingst s hälla Sulaatik vars mor är en andra uterine syster Frederiksbergs Mozart."
Men vad som uppmärksammas är ju klart hans 2a plats i det tyska EM kvalet som vi skrivit om här på sidan innan. Kul att det uppmärksammas även i andra länder! Och jag börjar vid det här laget bli väldigt nyfiken… har de ridit kval 2 än? Och hur gick det i så fall för Mozart?
Jag lägger till sidan i länksamlingen.
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Vad roligt! Synd att google inte översätter bättre, men som sagt kan man ju få ett litet hum i alla fall :)
Vi på Fredriksbergs Stuteri följer naturligtvis Mozarts framgångar i Tyskland. Har via kontakt med ägarna fått veta att han är 1:e reserv i EM-dressyrlaget. Bara det är ju en prestation med tanke på konkurrensen.
Fredriksbergs Stuteri/Helene