New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 883 ggr
Nellan
0

God morgon 3 juli

God morgon, här är man uppe med tuppen. Stallägaren har semester nu så jag har varit uppe i stallet och släppt ut hästarna. Och nu har jag duschat och sitter här och äter frukost innan jag ska bege mig till jobbet. Det är en ljuvlig morgon med dagg och dimma och solen som lurar bakom.

Efter jobbet hoppas jag på ett bad och ett besök på Fox & Anchor där ett bra band spelar på After Worken. Ponnyn ska ridas av medryttaren idag.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Zondell
0

Låter som en toppenfredag!

Jag håller redan på att svettas ihjäl men har sovit bra med AC i sovrummet. Skall se om lilleman kan vila i vagnen för jag behöver mocka lite, köra vatten och ta in och kolla ett sto.

Fick mitt stuterinamn godkänt i går! Eller vårt eftersom mannens namn också står med (han skall ju t ex bygga stallet). Det lilla stuteriet skall heta Visselmyra.

Skall äta lunch med släktingar och gör detta i Borensberg. Ett bra gästis med så god och billig mat + superb utsikt.

Hovgarden
0

Härligt! Vi funderade på att cykla in till hamnen i kväll och äta där, men nu regnar det (och jag klagar inte) men ska man sitta där då ska det vara varmt o mysigt :)

Men innan dess blir det jobb och nu till frukosten med Lisa :)

har mailat med Lena Furberg och hon ska ev teckna av någon av mina hästar jag är LYRISK!!

Ha en toppen dag!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Foresta
0

Godmiddag, Mugogi är här och idag skall vi åka på en liten ponnyturné här i södra Skåne och hälsa på bl a mina uppfödningar Elvis, Da Vinci, Pamela, Eloise och eventuellt Aurum. Alla dessa ponnyer är sålda. Vi skall även hälsa på Hembys Daphne som går hemma hos Da Vinci som sällskap och Denitha som är utlånad och stallkamrat med Elvis. Ett besök hos Electra och Fiona som går på bete skall vi också hinna med samt att vi kanske tittar förbi hos Hembys Aurora som också finns i trakterna, henne sålde jag i höstas.

Här är det varmt och vindstilla, skall fortsätta med att plantera växter och kryddor när det blir svalare framemot kvällen. Skall rida också.

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~