New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 730 ggr
lovsjoen
0

God morgon 7.juli

Här är mulet i dag, och nu börjar det även att regna lite.

Mitt modem gick sönder i åskväderet sist vecka, så jag lånar nu Camillas trådlösa NMT. Att man aldrig lär sig att dra ur när man åker på arbetet om morgonen. Men märkligt nog så klarade dom två telefonerna sig, hurra!!

I dag är jag ledig från restaurangen. Hade ett tolv timmars pass i går, och det ska jag även ha onsdag och torsdag. Så jag får nog passa på att rida lite i dag!

Går nu och väntar på att två ston ska börja brunsta. Sandviken-stoet är ferdigbetäckt och reser hem till fredag.

Tyvärr var inte Akrobats första sto till betäckning dräktigt, och nu har hon skadat sig i ett ben så jag vet inte om hon kommer tilbaks. Jättetråkigt!

Nellan
0

God middag!

Stressigt på jobbet, har haft en snabb lunch ute på torget precis. Borde egentligen jobba över idag men jag SKA hinna rida idag.

Trist med stoet som inte var dräktig och skadade sig. Tycker det är mycket sånt i år. Ston som skadar sig, föl som skadar sig, ston som är rädda för hingsten och inte går att betäcka, ston som inte blir dräktiga eller som man tror är dräktiga men ingen fölunge kommer… Känns som om många har otur i år.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

lovsjoen
0

#1 Jag tycker också det verkar som det är mycket krångel med betäckningar och fölningar i år,men det kan ju vara så att det bara är flera som skriver om det!

Det var inte här stoet skadade sig, tack och lov. Men ägaren tycker inte det är så roligt att komma med ett sto som kräver extra skötsel, med ombyte av bandage o.l. Vi får se om hon kommer tilbaks, kanske lite senare. Det är ju inte för sent än.

Hovgarden
0

Vad tråkigt, ja det känns inte som man hör så många lyckliga historier.. Om någon har en hör jag gärna på :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Nellan
0

#2 Jo det är säkert så att i dagsläget med bloggar, hemsidor, forum, facebook och annat så får man helt enkelt mer information som man inte hade fått annars och upplever då klart att mer har hänt, även om det kanske inte är mer än ett normalt år.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

nabben
0

Jag har en lycklig historia. Har testat Daniella nu på morgonen, hon är dräktig. ESSE Golden Boy igen.