New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 801 ggr
Foresta
0

God kväll 9 juli

Nu verkar de fina dagarna vara över här, inte för att det har kommit särskilt mycket regn (vilket i och för sig skulle behövas…), men det har börjat blåsa rejält efter att ha varit i princip vindstilla en längre tid.

Vi har haft hantverkare här i två dagar som målat alla fönster och dörrar på utsidan, det har blivit jättefint, men idag har det varit ett fasligt passande - öppna fönster och stark vind gör att saker blåser ner lite varstans i huset, inte bara där man tror att det skall bli korsdrag….

Ett nytt sto (e.Park's Tambour) kom till Porter i förrgår, henne har vi betäckt idag. Det skall bli mycket spännade att se vad det blir av den kombinationen!

Själv har jag jobbat vidare i kryddträdgården, ett par dagars arbete till så blir det kanonfint. I kväll skall jag rida hingstarna.

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

Nellan
0

God morgon, här blåser också friska vindar. Men inte heller vi har fått supermycket regn. Dock kom det en del i går natt så jag tror vi fått tillräckligt (?) för bönderna  i alla fall.

Jag jobbar fortfarande och försöker få undan så mkt som möjligt inför semestern. Så det har varit lite strängt denna veckan. Hade gärna åkt upp till premieringen i Tvååker i onsdags men kom inte från jobbet morr. Orkade inte rida igår men ryckte lite på manen och tvättade svansen så ponnyn fick en liten uppfräschning.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

mugogi
0

Det började regna runt Varberg igår och ju längre norrut jag åkte desto värre blev det. Här hemma är det rejält blött men jag klagar inte. Är så glad att det inte ser ut som i Borlänge eller Gävle !

Tack för senast Foresta ! Du har ingen aning om hur tacksam jag är för att du tog hand om mig efter förra fredagens tragedi…

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

nabben
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja. Här har vi verkligen fått vatten så det räcker. bild på " Coppen " i lervällingen.

Agnetha

lovsjoen
0

#3 Kul med lervälling, så ser det ut här med Rynkar på näsan