New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 797 ggr
Hovgarden
0

God morgon 18 Juli!

Var ju hos vet igår och ultraljudade och där fanns ägg så idag åker vi till hingsten :) elelr rättare sagt nu om en stund :D

Hade en mysig kväll i går med lite flyghvreplockning och sen lite fika o ett par breezers hos Jens syster :)

Blir väl mer flyghavre idag gissar jag. :) Solen skiner och det är underbart!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Nellan
0

Efter en härlig dag i går med bad i havet, After Beach med Duo Jag i Tylösand och pizza på kvällen så vaknade man idag upp till regnrytmer. Just nu är det uppehåll men enligt radar dyker det snart upp mer så jag beger mig nog ut till stallet snart och fixar och rider. Ev kommer det åska senare ser det ut som så vi får väl se hur det blir med ridningen om jag hinner innan… I kväll blir det troligen en tripp till Varberg, sambons band ska spela på en fest, OM det inte blir för mkt regn.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

lovsjoen
0

God morgon!

Har nu på morgonen flyttat två hästar till ett bättre bete, och nu väntar jag på att ett betäckningssto ska hämtas.

Här är fint väder i dag, men det börjar att komma en del orosmoln nu. Vi väntar på att det ska bli bra torkväder, för vi har en massa hö som inte är slått än.

Jag har två dagar till att arbeta (måndag och tisdag), sen är jag ledig några veckor. Det ska bli skönt!  En tur till Danmark är inplanerad, men först är det ju New Forest SM Glad

Katja: Hoppas det går bra med Rosita hos hingsten!

Foresta
0

God förmiddag,

här har det (äntligen…) regnat, det behövdes verkligen för det har varit riktigt torrt. Min trädgård behöver i allafall regn =) Idag blir det inget trädgårdsarbete eftersom det är för blött.

Idag kommer ett betäckningssto och Peggy åker till en arbetskamrat för att ridas. Själv skall jag passa på att få lite kontorsjobb avklarat när det ändå inte är "ute-väder".

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

Maninerna
0

Jag vill också ha föl!!

virens
0

Här skiner solen, har planterat en buske i min nya trädgård. Lyssnat på melodikrysset med mamma, ja bara slappat i väntan på att jag ska till jobbet om ett tag.

vill ha semester!

Hovgarden
0

Har nu varit hos Bruno och det gick bra han betäckte henne så nu är det bara att hålla tummarna!

/Katja

lovsjoen
0

#6 Det var snabba ryck!!

Hovgarden
0

Ja ägget var på g får se om det tar sig eller om hon går om..

/Katja