New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett02-new-forestponnyer
Läst 1358 ggr
Nellan
0

Tippa New forest mästerskapen!

Nu är det snart dags för starten av årets NFSM. Jag tänkte att vi kunde ju ha en liten tävling och försöka tippa vilka ponnyer som kommer att vinna mästerskapen (lätt A klasserna och utställningen)! Det finns inga odds, inga priser utan bara äran till den som får in flest rätt. Kom igen nu och spekulera vilt, vem är Din favorit?

Du hittar startlistorna här: Startlistor  Utställning

Jag tror så här:

Dressyr: Jag tror att Esse Buckson tar hem kat C och Stackarps Peeron kat D

Hoppning: Skitsvårt, de flesta ekipage har jag aldrig sett. Men jag chansar vilt och säger Alex i kat C och gammal är äldst i kat D Sturevallens Rubin

Utställning. Hmmm, jag hade tänkte gissa på Hoppenhofs Jop, men jag kan inte hitta att han är anmäld till utsällningen. Peeron? Esse Goldfire? Hm. Kanske. Jag drar till med… äh, hm, fy vad svårt men jag drar till med en hingst jag inte sett på många år: Thor.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

lovsjoen
0

Jag tror så här:

Dressyr kat C: Cristalls Jolly Jumper (nej, det kan jag ju inte tippa för han är inte länger med i startlistan för klassen). Då säger jag Midnight Dancer!

Dressyr kat D: Jag ville nog tippa Stackarps Peeron, men han startar ju nästan först och tror inte det är särskilt lämpligt. Så jag säger Esse Goldfire (med samma ryttare). 

Hoppning kat C: Vet ej, men tippa ska man och jag säger Nirwana (måste ju se lite till stammen Glad)

Hoppning kat.D: Bellman VI

lovsjoen
0

Utställning glömde jag ju!!

Självklart är våran Vognmandgårdens Akrobat RNF 181 den bästa Oskyldig, så jag tippar antingen han som bästa eller stoet Lövsjöens Polka (varför inte, Polka fick ju 42 p. 2008 och det var det högsta stona fick i poäng i fjol)

lovsjoen
0

#2: Men självklart vet jag ju att det inte blir så, men man kan ju alltid drömma Tungan ute

Nellan
0

Jag håller en tumme för Akrobat också! Hoppas han kommer högt!

Dressyr kat D känns som att det kommer bli hårt med Peeron, Jop och Goldfire. Spännande att se vem som går segrande ur den striden! Kanske någon helt annan?!

Nellan
0

Hahaha, du vann Solveig med ett rätt. Jag hade noll TystSkrattande

lovsjoen
0

#5 Hahaha, ja det var lite roligt.

Midnight Dancer startade med att vinna LA:1 om fredagen, han såg riktigt trevlig ut med fina rörelser. Så jag hejade ju så klart lite extra nu när jag hade tippat han som segrare.Skrattande