Nu börjar EM
Jajamensan, nu kör EM för ponnyer i hoppning, dressyr och fälttävlan igång i Belgiska Moorsele. Det här är så högt man kan komma som ponnyryttare och det är givetvis högintressant vilka ponnyer de rider.
Jag har börjat med att plocka ut de new forestar jag har hittat som deltar i fälttävlan. För Sverige har vi 50% new forest i Bugatti som är e Fredriksbergs Dizney RNF 98. Heja!
FRANKRIKE
Lapsus de l'Ocq / Eurydice SCHAULY
New Forest Poney Studbook / stallion / grey / 10 / by WILLOWAY GOOD AS GOLD out of TAMBOUR DES ETANGS /102QH71 / - / Olivier Despierres
HOLLAND
Satie de l'Eguille / Pascalle VAN BOXTEL
- / gelding / chestnut / 8 / by MOLENAARS GOLDEN KING out of LOCKET SUELA by MERRIE MOSCAN / NED41929 / - /A. van Boxtel-Otjens
Batman / Femke VAN ROEKEL
/ gelding / darkbay / 11 / by WICKED COURTJESTER out of CHERITY by ANYDALE NICO / NED41126 / - / N. van Roekel
BELGIEN
Nono / Britt GORIS
New Forest Poney Studbook / gelding / bay / 7 / by JUSTICE H.R. out of BORGERHOF'S TINA by MARNEHOEVE'S EVEREST / 102QX28 / - / Britt Goris
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

I dressyr har vi en new forest i det svenska laget genom Joshua (e Young Winsome's Adrian He Stb 202 u. Karin - De Wolfershoeve Robbie He Stb 135) och Sofia Matteoni!
Heja Sverige!
Därutöver har jag hittat två andra varav en är svenskbekantingen Parks Tambour RNF 155.
FINLAND
Park's Tambour
Elin BJÖRNDAHL
Stallion / CHEST/ 17 / Tajo x Maestoso / DEN01951 / Jori Björndahl
ITALIEN
Mastwood Blackberry - NF
Chiara PRIJS VITALE
Stallion / dark brown / 8 / Mastwood Pepperson x Willoway Piper´s Gold / NED42192 / D.Mastwijk & M.R. Vitale

Det är riktigt spännade att följa detta EM, inte minst de svenskfödda (rid-)ponnyerna som tävlar för Sverige och Danmark. Heja, heja!
Jag har tittat igenom startlistorna för hoppningen och hittat dessa NF-ponnyer (kön / färg / ålder / härstamning ):
HOLLAND:
Gieltje
Ryttare: Jelmer HOEKSTRA
Gelding / brown / 9 / Kantje's Ronaldo /
Hazelhorst's Fury
Ryttare: Fred VAN STRAATEN
Gelding / BLACK / 10 / Sulaatik's Fireball / NED 40369 / Ham Straaten-Den
DANMARK:
Anydale Ron -NF
Ryttare: Shannon MEINERT KETTERLE
Stallion / brown / 18 / Kantje's Ronaldo x Mermaids Jeroen /
TYSKLAND:
Karwin 2 -NF
Ryttare: Kaya LÜTHI
Gelding / brown / 10 / Kantje's Ronaldo x Brummerhoeve's Boss /
Start och resultatlistor finns här.
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

Kantje's Ronaldo fortfarande stark som far med 3 deltagare, imponerande!
Ebba och Bugatti ligger på plats 32 efter dressyren.
Det svenska dressyrlaget kom på 6:e plats och marina mattson/verdi har kvalat till finalen individuellt!
och i hoppningen är svenskfödda men danskridna ponnyer i topp½

vad roligt att det går bra för norden :D