God morgon 5 augusti!
Solen skiner åter igen :) Var lite varmt på jobbet igår bara 33 grader och risk för att det blri samma eller värre idag finns :( Snart är det slut med det i alla fall. Om några veckor börjar skörden och då får man hoppas att man år köra en traktor med ac i :D

God morgon!
Solen, solen! Idag behövde jag inte regnbyxorna! Solen strålar och Nissan låg spegelblank på väg in till jobbet. Inledde först morgonen hemma med att börja namna upp bilderna från Båstad i helgen. Det lär jag få fortsätta med nån annan morgon. Nu ska här köras bokföring, har massor att göra!
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

God morgon!
Ingen sol här hos oss
Jag var tidigt uppe i dag, då Willow skulle åka iväg tillsammans med sina nya ägare. Lastningen gick ganska bra. Men det blir väl den längsta turen Willow har varit med om, bra att det inte är jättevarmt. Men det hade varit 28 grader i Stockholm i går, så det blir väl kanske varmare ju längre österut dom kommer.
Ska åka in för att få nya däck till min hästtransport i dag, den ska besiktigas i morgon. Ena däcket var lite nerslitet, lika bra att byta dom ut alla.

#2 Så sorgligt… Kommer att sakna henne. Jag skulle aldrig kunna föda upp nånting eftersom jag inte skulle klara av att sälja djuret ifråga sen.
Ha en bra dag !
Hälsningar Annica C

#3 Hade man tänkt på det viset, så..nej då kunde man inte hålla på med uppfödning och försäljning. Men jag tänker på det här viset:
Jag säljer en härlig ponny som kommer till att vara till stor glädje för sina nya ägare. Hon kommer att skötas på bästa sätt, och även ponnyn kommer att vara jätteglad för sin "nya familj" och nya hästkompisar.

#4 Du har helt rätt inställning till avelsarbetet ! Jag hade oroat ihjäl mig och frågat mig själv tusen gånger "har jag gjort rätt nu, har jag hittat ett bra hem, får han/hon det bra" osv. Så som sagt, jag är inte rätt person för att hålla på med avelsarbete av någon sort men å andra sidan är det ju en himla tur att inte alla är som jag. Då hade jag ju aldrig kunnat skaffa något av alla de underbara djur jag har haft genom åren !
Ha en bra dag !
Hälsningar Annica C

#4. Tack! Så skall jag också tänka i fortsättningen när jag säljer häst 

#6 Man måste tänka positivt 
Och nu har vi sommar även här, sol och 24 grader varmt

Instämmer man måste tänka postitvt det brukar jag oxå göra när jags ak sälja hästar osv. Sen är det ju jobbigt om de är bra och man kanske vill behålla dem som avelssston tex.. lätt att det blir för många då.. :D