New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 787 ggr
Nellan
0

God Morgon 10 augusti

God morgon.

En mulen morgon och jag ska strax iväg till jobbet. Helgen har varit bra, även om jag aldrig kom iväg och tittade på dressyren som jag planerat. I fredags var vi ute med stalltjejerna och i lördags spelade sambons band i Kornhults kvarn i Hishult. Vi har även hunnit med en utflykt till Båstad där vi överraskades av världens åskskur.

Ponnyn har en sko som börjat glappa och jag hoppas att den sitter en vecka till då hovslagaren är bokad, bankade lite på sömmarna igår. Hovarna växer verkligen som gräs nu på sommaren!

Försökte kolla på ponny SM på web-tv igår och blev riktigt putt när jag inte fick det att fungera…

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Hovgarden
0

Morron morron!

Nu är man hemkommen från Elmia, en lång helg fullspäckad av en massa fina hästar! tyvärr inge New forestar ;)

Idag blir det jobba o kväll sak ajg kolla Julia med Pregnamare! Kollade tre ston i fredags (shettisar) och alla var dräktiga :D

Nej nu måste jag ut o jobba :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

lovsjoen
0

God morgon!

Äntligen ledig igen, efter att ha arbetat hela helgen. Det fina vädret som var i mitten av veckan har försvunnit,tyvärrRynkar på näsan  I dag regnar det igen.

Ska i allafall rida Akrobat lite i dag, och sen så blir det kanske en tur på Palle till kvällen.

#1 Jag kan inte säga att jag litar på dräktighetstester som man kan göra själv, har du testat det tidigare? Hoppas det fungerar!

Hovgarden
0

#2 Nej jag har inte gjort det tidigare men ja litar tillräkligt för att testa :) Shettisdarna är svåra att ultraljuda o eftersom jagtyckte det fungerade bra så why not test?

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

nabben
0

Go kväll.

#0 Jag fick det inte heller att funka.

#1 #2 Jag kollade 3 ston förra året, och alla stämde.

2 dräktiga 1 tom.

I dag har vi varit på utställning. Aragorn var så otroligt duktig, jag är riktigt stolt över honom. Det var många bland andra utställare och i publiken som tyckte om honom vilket var jätte kul.Tyvärr tyckte inte domaren om honom, men det spelar mindre roll faktiskt. Som han skötte sig idag växte han mycket i mina ögon.

Agnetha

lovsjoen
0

#4 Vad blev resultatet för New Forest ponnyerna i Rättvik??

Synd att domaren inte tyckte om Aragorn, men bra att höra att du är positiv i allafall. Det är ju mycket viktigt att ponnyerna sköter sig när dom är "ute", och särskilt hingstar!

Jag tycker Aragorn ser jättefin ut på din hemsida Glad

nabben
0

#5 Jag vet tyvärr inte vad den andra fick för poäng, han fick i alla fall BIR titel så han borde fått minst 38 p. Vi hann åka innan ungponnych. Aragorn fick 37 p.

Tack.

Agnetha