NF SM
Lite resultat:
New Forest mästare dressyr kat.D:
Grythöjdens General
2.Virdarnas Sider
3.Esse Goldfire
New Forest mästare dressyr kat.C:
(med lite förbehåll, då resultatlistan togs ner innan jag fick skrivit upp den)
Midnight Dancer
2.Odbjergs Imitz
3.tror det var Ultra Medoc
BIS: Åstratorps Mysac
res.BIS: Sun Roy RNF 159
Bästa sto (och trea i BIS ringen) Esse Goody Paintbox
res.bästa hingst: Stackarps Peeron RNF 176
res.bästa sto: Sörbys Ultra Queen
res.bästa valack: Sörbys Saturnus

Kul att höra. Om någon har bilder på hästarna så får ni gärna återkomma med de här :)

Jag har fått lite resultat inrapporterat via SMS från Foresta idag
Kombination lätt A kat D 1a Fredriksbergs Mork
Kombination lätt A kat C 1a Ultra Medoc 2a Smokey
Hoppning lätt A kat C 1a Armstrong
Hoppning kat D lätt A
1a Elshofs Otto
2a Fredriksbergs Mork
3a Jipe Taube
Med reservation för fel, jag hoppas att jag inte har rört ihop klasser.
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus
Smokie och Fredriksbergs Mork fick jag också bilder på, om Smokie är isabell vill säga ;P Bara o säga till om jag ska lägga ut ^^,

Lägg ut så många bilder du vill :)

Clarissa, jätteroligt att se lite bilder!
Nu vill jag höra lite skvaller från er som var där! Hur var tävlingarna, flöt det bra? Hade ni fint väder? Hittade ni några hästar som var extra fina/som ni tyckte väldigt mycket om? Var ni nöjda med bedömningarna/domarna?
Jag hörde att hoppningens lätt A hade bara varit en nolla i kat C och ingen i kat D. Det är ju ganska dåligt… Någon som har en teori om varför? Svår bana? Underlag? Hästarna trötta? Eller var inte kvaliten på de startande bättre? I kat D brukar det i och för sig inte vara sååå många nollor men C-ponnyerna brukar ju vara stenhårt med rafflande omhoppningar mellan många.
Jag tror jag vet orsaken till varför det inte gick så bra i hoppningen. Det var nämligen gräsbana och det hade regnat hela natten, vet att många hästar halkade till när dom sprang på underlaget. Vet inte om det är orsaken, men kan vara.

Kul med alla fina bilder, här kommer en på Sörbys Saturnus.
Vädret kunde man inte klaga på, tror inte det regnade en droppe medans vi var där. Litt kraftig vind var det, men det kan man väl stå ut med! Lite sol och lagomt varmt.
Jag var mycket besviken efter att domaren i utställningsring 3 gav våran hingst 38 poäng. Den enda godkända hingsten som inte gick i Ring 3 tror jag var Baileyz, och han var en av fyra g.k. hingstar som fick över 40 poäng. Men det var många besvikna i Ring 3, ett sto som låg helt i topp sist år med 42 p. fick endast 39 i samma ring. Hon viste bästa traven jag har sett på henne i allafall. Domaren fann fel på henne som ingen annan har hittat tidigare
.
Dressyrdomarna tyckte jag var mycket bra, och dom var (i allafall i vårat fall) duktiga på att skriva positiva kommentarer om ponnyn eller lite om vad man ska jobba på o.l. när inte slutpoängen räckte till att hamna högt på placeringslistan.
Jag hörde att hopp-banan var lite svår, och det var många som inte gick clearround om fredagen.

Väldigt många vägrade ut sig i clear rounderna på fredagen. Har ingen aning om varför. Det var även många som stannde i trekombinationen i sista klassen på söndagen och många som stoppade på hindret som stod nere i gropen.
Ett sto gick omkull ganska illa på söndagen då hon fick med sig bommen över frambenen. Tjejen klarade sig men ponnyn fick de sadla av på banan, låta henne vila ett tag och sedan försiktigt leda henne ut. Hon stod och vinglade och ragglade lite när hon gick så hon hade förmodligen slagit i huvudet när hon gick omkull. Veterinären kollade henne och trodde hon skulle bli ok bara hon fick vila sig lite.
På utställningen hörde jag att Elshof's Otto fick 37p i ring 3. Och det var ytterligare någon hingst som inte kom upp till guld i samma ring.
Ha en bra dag !
Hälsningar Annica C

Otäckt med omkullridningen! Nu har resultaten för dressyren och hoppningen kommit ut på Örebro Fältrittklubbs hemsida Resultat
Och herretid det är verkligen många uteslutna och väldigt många som har fel i i stort sett alla hoppklasserna. Även som du säger i clear rounderna och lätt C. Lätt A banan läste jag på ett annat ställe att den varit väldigt krävande med 11 hinder och 14 språng med både 2-kombination, 3-kombination och pulvermangrav och det är klart att det skördar sina offer som sista klass på ett stort meeting. Men som sagt även i de lägre klasserna är det många ekipage som normalt är stabila i högre klasser med mycket fel. Det kan ju vara som Clarissa säger att det var slirigt pga regn (det hade väl regnat under torsdagen också så det var lite blött på clear rounden) och att hästarna inte kände sig trygga med underlaget.
Här finns förresten bilder från Linn Forsström: http://picasaweb.google.se/linnforsstrom

Resultat från utställningen och kombinationsklasserna finns nu utlagda på Åstratorps sida Resultat

GRATTIS till SMOKEY och Gabriella från pappa BUCK
med tillhörande matte

Var funktionär under dessa dagar och jag tyckte att många av ekipagen inte var riktigt färdiga för sin klass.
Sen var det halt och det var gräsbana så naturligtvis hjälpte det till!!
Annars ett bra arrangemang och alla var jättetrevliga, både funktionärer, ryttare, föräldrar och så de fina ponnyerna!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Gabriella med Smokie här :D
Att det blev så mkt fel i hoppningen tror jag var en kombination av flera saker:
*Långa banor
*Trötta ponnyer
*Ganska mycket tittiga grindar mm
*I LAn: pulvermangrav, många är nog inte så vana vid att hoppa gravar
*Att man startade klass man inte var redo för
Någon halka märkte jag inte av, bara man broddar var fästet hur bra som helst.
Jag är jättenöjd med min ritt, fick 8 fel vilket nästan räckte till placering. Rev 1an och 2an, nästan de lättaste hinderna på banan men sedan klarade vi alla svårigheter på slutet :D
Spec eftersom mitt enda mål var att komma runt banan, när jag såg hur mycket problem mer rutinerade hopponnyer hade och med tanke på att jag knappt ens hopptränar med min häst nuförtiden.
För er som vill se hur hoppbanan såg ut är här en film från alla mina starter i kombinationsklassen:

#19 Välkommen till forumet!
Vad fin film du har lagt in från NF SM, jättekul att se 
# Vilket vackert ekipage ni är! Grattis till silvremedaljen!