God morgon god morgon! 22 augusti!
Jaha, spänningen är stor och jag är super laddad för dagens utställning, Känner mig riktigt nervös nu när jag åker med sto med föl lite märkligt då när jag åkte med ett åringen själv förra helgen inte alls var så värst nervös. Jag som trodde jag hade coolat till mig men utställningsnervarna finns visst kvar :D
Är så spännande och se vad dommaren tycker om hästar som aldrig är bedömda förut :) Stoet är Diplomsto men endast visad då så vi får se :)
Dessvärre så efter veckans fina väder är det nu regn här, tack o lov har de ju ridhus, men ändå…

God morgon!
Egentligen skulle jag varit och tittat på en kompis som tävlar dressyr nu men hon ringde i går kväll och sa att hon hade strukit sig så då blev jag hemma också.
Jag har tänkt att jag ska prova att lägga in gurka idag för första gången i mitt liv. Har skrivit av ett gammalt recept från farmors syster och precis googlat för att få reda på vad fasiken som menas med 2 grader ättiksyra. Och konstaterat att jag ska ha 8 matskedar 24% ättika. Nu gäller det bara att få tag på ljusa senapsfrön också, kunde för mitt liv inte hitta några på Willys så nu får vi se om Hemköp har. Tja och så då gurka. Det står inte i mitt recept hur mycket gurka det är till… men mor trodde att kanske en 2 kg skulle vara lagom.
Annars blir de en sväng till pållen som vanligt. Vet inte om jag ska rida eller tömköra idag.
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

# 1 Hehe, det är kul med gamla recept, hoppas gurkorna blir bra =)
Här har vi stora städardagen idag, synnerligen välbehövligt. Senare skall jag fortsätta med att dra ogräs i trädgården samt ansa några buskar. Det blir nog inte så mycket hästverksamhet idag mer än det vanliga rutinarbetet =)
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus