New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 747 ggr
lovsjoen
0

God eftermiddag 1.september

Ja då var det september allt, men vi har sommarvarmt här idag med 25+.

I dag har jag tagit ner tråd och stolpar på ett bete. Mats och jag flyttade fyra hästar från samma bete i går. Mats på sin häst Svarta med Paulina som handhäst, och jag på Paola med Angel som handhäst. Paola var väl inte så jätteglad över att ha Angel så nära, men Angel är brunstig så hon tyckte i allafall det var helt okey. Hon brukar annars vara lite sur när dom andra kommer för nära.

Så skulle jag iväg för efterkontroll av min värmlandsvagn, bara för att få veta att obokade efterkontroller bara är för personbilar. Rynkar på näsan Så det blev bara till att beställa tid i morgon istället, och köra dom 8 milen i morgon också. Men jag fick ju handlat lite på granngården, så resan var inte helt bortkastad.

Nu är det bara få dagar kvar till resan till New Forest, tror ni jag gläder mig?? Tungan ute

I kväll är jag bortbjuden på middag, så det enda jag inte hinner i dag är att rida. Middag kan man ju inte tacka nej till!!

Nellan
0

God kväll, nyss hemkommen från en tur ut med ponnyn barbacka i skogen. Hon var pigg och glad och pinnade på som attan. Sen blev det mantvätt efteråt.

Det har varit en riktigt fin dag idag, undrar om det här var den sista riktigt varma sommardagen? I morgon ska det visst bli svalare igen.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Hovgarden
0

God kväll!

Här jobbas det för fullt hela dagarna. Fick hem Love spring idag oxå, en shetlandshingst som ska stå på station hos mig nästa år, jätte kul! Sen har jag kört betesputsen nästan hela dagen.

I morgon blir det mer betesputsning..

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan