New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett02-new-forestponnyer
Läst 1224 ggr
Skogalund
0

Jag är så glad!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 30 augusti var jag på utställning med fyra av våra NF-ponnyer. Tre av dem fick, tyvärr, ganska mediokra omdömen. Men en av dem Dimmans Da Capo (f. 2007 e. Fredriksbergs Dizney u. Dimmans Denitha ue. Dennie) fick 40 p och guld!! Gissa om jag blev lycklig, tårarna rann och jag skrattade och grät om vartannat.

Inte nog med det, när alla NF var visade och man skulle utse BIR och res BIR, så blev han res BIR! Endast slagen av Sörbys Saturnus. Totalt var det i och för sig bara nio NF på utställningen, men jag är stolt som en tupp ändå.

Detta innebar att Da Capo fick gå med i BIS-ringen. Jag var övertygad om att han skulle åka ut direkt, allt annat var för bra för att vara sant, men han kom på sjunde plats av 13 och det var väl jättebra!?

Visare var Desiree´ Pettersson som har Stuteri Sibborp (Russ). Tack, för hjälpen!

Res BIS blev Sörbys Sturnus med 42 p.BIS blev en Exmoor också med 42 p.

Nu har det gått över en vecka sedan utställningen, men jag är fortfarande lika glad. Jag är så stolt över min fina Prins!

Här får ni se ett foto på honom, med sin fina res BIR-rosett.

Hovgarden
0

Stort grattis! Vad kul att dui delar med dig av din lycka! Man blir så glad att läsa när någon berättar att det går bra för dom! Stort grattis åter! Gärna fler trådar i den här stilen Glad

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Nellan
0

Stort grattis! Det är sådana dagar som gör att man får ny energi att leva på i vardagen!

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

lovsjoen
0

Grattis till fina guld- och res. BIR-ponnyn!!

Skogalund
0

Tack!

Det här var vår första utställning, så jag hade inga förväntningar. När man ser hästarna lufsa runt i hagen så är de mest söta, inte direkt vackra, om ni förstår hur jag menar. Så jag hade ingen förhoppning alls om att det skulle gå så här bra. Därför blev glädjen extra stor, tror jag, när det gick så bra.

Det var himla kul att det var en NF som tog hem res BIS också. Det har inte hänt på många år på någon av ÖPS utställningar. Han var verkligen fin Sörbys Saturnus. Tyvärr fick jag ingen bra bild av honom.

Hovgarden
0

Då måste jag säga extra stort garttis! Det är en dag du sent ska glömma!

/Katja

lovsjoen
0

#4 Det finns en bild på Sörbys Saturnus i NF SM tråden Glad

lovsjoen
0

Skogalund - Jag kommer inte in på din hemsida, vart har den tagit vägen? Obestämd

Skogalund
0

Vad konstigt! Jag testade alldeles nyss och den funkade. Adressen är www.123minsida.se/skogalund ifall du har fel adress….

lovsjoen
0

#8 Ja då gick det bättre. Det måste vara länken från NFiF som inte funkar, för det var den jag provade.

Hovgarden
0

nu är länken ändrad i listan :)

/Katja