New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 691 ggr
Hovgarden
0

God morgon 11 septeber!

Hu denna dag känns alltid olustig… Hoppas den går bra i år :)

här körs det traktor o jobbas hemma på gården idag.

De senaste dagarna har vi skördat så det har varit fullt upp. Lär väl fortsätta under helgen oxå. Vet inte ritkigt vad jag ska göra i morgon kväll, skulle vara nice med god mat och lite vin!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

lovsjoen
0

God morgon!

Javisst, det var denna datoen. Håller med om att den känns lite olustig.

Men för två dagar sedan tyckte jag det var lite roligt att skriva 090909.

Nu ska jag ut för att longera ett par ponnyer, sedan blir det till att åka in för att handla lite. Det ekar i mitt kylskåp, så är det när man har ett par mil till närmaste affär.

När vi flyttade hit 1989 fanns en massa landsbygdsaffärer, men detta med att hålla landsbygden levande ser man inte mycket av. Flera skolor har också lagts ner, den senaste där mina barn gick låg- och mellanstadiet Rynkar på näsan

mugogi
0

Morning !

Håller fortfarande på och tragglar med mina foton från England. Det blir ju liiite jobbigare när en del av anteckningarna är försvunna *mutter mutter*

Vilken kall natt vi hade ! Bara +2 !!! Det blir mer och mer höst Rynkar på näsan

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

Nellan
0

God middag!

Ännu en solig sensommardag, för vi låtsas väl att det inte är höst än även om temperaturen börjat falla på nätterna. Dax att plocka fram vantarna på morgonen men sen när man ska hem är det t-shirt som gäller.

Har precis varit hemma och ätit en snabblunch med falukorv och snabbmakaroner. Har inga direkta planer för helgen, får väl fixa lite hemmakring eftersom jag var krasslig förra helgen. Typ städning och fixning ligger efter. Sen behöver ponnyn badas också. Och motioneras förstås. Hon reagerade lite i ryggen igår när jag klämde lite på henne, funderar på att plocka ut en equieterapeut som får gå igenom henne, ev ligger inte sadeln 100.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Skogalund
0

God Eftermiddag!

Det är strålande sol och så sitter man fast på jobbet….."Det är synd om människan"som Strindberg sa.

Hade hovslagaren hemma i morse. Han har varit sjukskriven i två månader och har börjat jobba igen för ett tag sedan. Vi har lite att komma ifatt nu med verkningarna, så den här veckan har han varit hos oss två gånger.

Ha en trevlig fredagskväll!