New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 742 ggr
Hovgarden
0

God morgon 24 september!

Även idag fins väder och solsken :) Härligt!

Ska jobba hemma på gården och ställa in lite spannmålskärror. Sen ska vi bygag lite vägar och annat pyssel :)

Lugnt på hästfronten idag. Ev lite mer pyssel i kväll/em ev lite tömkörning med Julia träning på styrning :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Skogalund
0

God Eftermiddag!

Jag hade en hektisk morgon, med unghingstar som smet ut ur hagenSkäms. De for omkring lite i byn och i några trädgårdar innan jag fick fatt i dem med hjälp av ett par balsnören och en burk mineralpellets.

Innan de var infångade hann de försena en taxibil, en cyklist på väg till bussen och en personbil, som alla fick vackert vänta på att hästarna skulle vara ur vägen innan de kunde fortsätta. Phu, det var svettigt!

Dagen på jobbet har däremot börjat lugnt, så nu har jag hämtat mig.

Nellan
0

God kväll!

Red en pigg ponny i skogen i dag. Har man vilat i två dagar är det mycket som blir spännande. Särskilt när det blåser lite, börjar bli skymning och skogen är full av framhoppande hjortar! Jag står uppstallad mitt i ett hjorthängn och då får man vara beredd på att snällt sitta och  vänta på en spänd ponny med toppade öron medans 10 hjortar skuttar över stigen på fältet…

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus