God dag 28.september !
I dag skulle veterinären ha kommit, men blev förhindrad p.g.a sjukdom. Jag får behålla ponnyn som hingst lite längre, men kastreringen är i allafall bestämd och beställd.
Jag är ledig från arbete i dag, så det är bäst att passa på å rida lite. En tur till stan måste jag också, då det är slut på kraftfôder.
Lite frustrerad är jag också, dom kom med en massa maskiner och började arbeta på granntomten i dag. Det är inte lätt att veta vad dom håller på med, när man knappt har talat med dom som har ägt det i tre år (det har bara varit ett lite fritidshus, så dom har inte bott där). Tyvärr är ägarna några som inte tycker om hästskit, och detta är ca.100 meter från min gödselstack.
Men dom har inte klagat till mig än i allafall !

Då får vi hålla tummarna att inte Robert Ashberg & co intar värmlandsskogarna med sitt program 'Grannfejden' 
Själv ska jag fortsätta med mina bilder från England (någon som är förvånad?). Blev ett ordentligt stopp i redigeringen när Photoshop började spöka häromdagen. Problemet är fixat nu så det är bara att bita ihop och fortsätta. Men det kommer troligtvis inte att gå snabbare för det, det är ju så tråkigt…. Och egentligen borde man kanske göra ett ryck i trädgården medans det fortfarande är någorlunda varmt ute. Men det är lika tråkigt det 
Ha en bra dag !
Hälsningar Annica C
Tillbaka till jobbet då, efter en skön och givande helg.
I lördags var vi på uppsamlingspremiering med Fredriksbergs Yanni och Fredriksbergs Yrsa. De visades för stambokföring i år som femåringar. Yanni fick fina 41 poäng och Yrsa tråkiga 37 poäng. Deras fyraåriga syster Fredriksbergs Zorba visades också och fick 39 poäng.
I söndags rensade vi ut ett förråd för att få en extra sadelkammare, där man kan förvara så´nt som inte används dagligen. Vår vanliga sadelkammare har blivit alldeles för trång. Allt är nu utrensat,så nu är det bara det roliga kvar, att inreda den praktiskt och sedan få plocka in allt som ska vara där.
I morse regnade det, men nu skiner solen. Härligt!

God kväll! Vilken tur att ungponnychampionatet tog slut igår för här har det regnat en del idag. Eftersom medryttaren hopptränat igår så skulle Nellan bara ta det lugnt idag. En promenad i skogen och mockning av hagen stod på planeringen. Sen började det spöregna… så eh jag bara tog in henne och pysslade lite.
Tänkte laga lite pastasås när jag kom hem men när jag öppnat chaminjonburken så upptäckte jag att grädden var slut och nästan mjölken också. Men då hittade jag i stället min överblivna 1/3-dels pizza från igår i stället, åh så gott idag med! Nu ska jag ge mig på att namna bilder.
#2 Grattis till din 41-poängare!
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus
#3 Tack så mycket! Ja, jag blev jätteglad. Hon har ju redan fått två avkommor, så det var "tur" att hon fick så pass bra poäng.