God morgon 29 September!
Har varit en helg ner till skåne fram och tillbaka äntligen hemma igen. Gårds pyssel och storhandling står på schemat idag :) Hovslagaren kommer även på em.
Solen skiner här iddag, skönt det för i natt när jag ko m hem var det 3 grader och ösregn :(

Godmorgon!
Tycker att vi sällan haft en så fin höst som just denna! Först inatt blev det lite sämre väder men även det gick över snabbt och idag är lika fint som innan (även om det börjat blåsa mer och blivit lite kallare). Solen är det viktigaste speciellt på hösten!
Är en riktig djurplågare och har fortfarande alla ponnyer ute. Både föl och tävlingspnnyer och övriga. Känner att det kanske är dax att ställa in i veckan om det ska vara fler nätter med väder som liknar nattens. Kaninen har dock flyttat in från betet för en månad sen.
Idag blir det städa lite stall, medicinera halta Malva, kanske plugga liiite till tentan (hämta böckerna på vinden??) och tillsist lite Muay Thaiutövande om min skadade vad känns bättre frammåt kvällen.
Ha en bra dag!

Kan inte annat än hålla med om att hsten har varit fantastisk! Känns lite väl motigt nu med regn slask och kyla.. men jag inhandlade ett par nya gummistövlar på börjes i Tingsryd som är fodrade så jags ka nog överlöeva både höst och vinter :D

Kan inte annat än hålla med om att hsten har varit fantastisk! Känns lite väl motigt nu med regn slask och kyla.. men jag inhandlade ett par nya gummistövlar på börjes i Tingsryd som är fodrade så jags ka nog överlöeva både höst och vinter :D
God Middag!
Här i Motala skrapade vi årets första frost på bilrutorna i morse. Men nu lyser solen så underbart, igen.
Jag har också försett mig med lite skyddande tillbehör ifall vädret tänker bli dåligt:
¤ En regnkappa, arme´modell, från ÖoB, 35 kr
¤ Ett par vindbyxor, också från arme´n, ÖoB 25 kr
¤ En "solhatt" från JC, att ha när det regnar, 20 kr
Visst har jag fyndat?!
Ha det gott i höstsolen, allihopa!

God middag!
Ja hua vad kallt det var i morse, -3 visade gradstocken !
Men vilken härlig dag, med strålande sol. Visst blåser det lite, men en riktig fin höstdag i allafall.
Har varit ute och ridit lite på ena ponnyn, nu var det dags för lite kaffe och mat.
Ska in för att jobbe ett kortare pass lite senare i dag.
#4 vilka fynd du har gjort, bra att ha i höstrusket!!

God kväll!
Här i söder har vi inte haft någon frost än men visst bet det lite i kinderna när jag cyklade till jobbet. Har ägnat jobbdagen åt att riva upp ett bokslut gång på gång på gång allt eftersom jag hittat nya fel i det när jag skulle göra årsredovisningen. Vem som gjort bokslutet ursprungligen? Min chef… 
Idag har jag en hästfri dag då medryttaren rider. Sambon jobbar kväll och själv ska jag åka och handla. Och så hejar jag förstås på Mariette i Idol ikväll. Jag kan väl lita på er att ni ringer och röstar?! Fast det är klart, om hon går och vinner får man kanske inte höra henne så ofta på en liten after work scen här i Halmstad. Hm, det vore ju synd, hon är grym live på små scener med en gitarr runt halsen.
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus