New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett: 11-god-morgon
Läst 630 ggr
Hovgarden
0

God middag 5 oktober!

Idag är det ute jobb på gården, solen skiner så jag klagar inte! Nu ska jag äta lunch innan det är dags att gå ut igen :) Ev kommer Frida och fotar i det fina vädret!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Nellan
0

God middag, här har vi inte blåst bort än men nästan. Det har varit en rejäl storm i helgen. Strömavbrott utanför stan, nedfallna träd och grenar etc. Och i natt fick jag gå upp och knata ner på gatan och stänga av larmet på bilen efter en rejäl hagelskur. Men nu har det lugnat sig och tom solen tittat fram. Vågade faktiskt inte rida igår utan gick upp till ridhuset och tömkörde. Kändes som att hela ridhuset vibrerade emellanåt och det tjöt och levde men stod i alla fall kvar… huga.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Skogalund
0

Här i östergötland har vädret varit helt okej. Det började regna i lördags lunch och höll i sig hela dagen men i går vid lunch blev det sol och härligt väder. Riktigt skönt, faktiskt. Jag drog en ny stakettråd i en hage och njöt varenda sekund. Det är som om man vill ta vara på varenda gnutta av den sista sommarkänslan.

I morse kl 6.30 hämtade vi hem tre unghingstar från sommarhagen (bara 200m hemifrån), vi hade besök av hovslagaren lite senare på morgonen.

Snart är arbetsdagen slut, då ska vi köra ut hösilagebalar till två hagar och sedan är det mockning och fodring till de hästar som inte har fri tillgång på mat. Pyssel, pyssel.