New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 950 ggr
Hovgarden
0

God morgon 15 Oktober!

Ja så vard et redan mitten av oktober! tiden bara rusar iväg och igår insåg jag just hur svårty att det kommer bli att skriva 10 i stället för 09 (alltså 2010 ui stället för 2009)  nåja ett smärre problem och någon som e ndel kanske brukar kalla för I-landsproblem Skrattande

På morgonen körde jag in våran gammeltraktor till stan så den ska få en ny ruta för vindrutan var helt borta… Så  jag körde in till stan utan ruta, brr men som tur är klädde jag mig ordentligt! Såg nästan ut som en rånare då det endast var mina ögon som syntes där jag satt Skrattande

Idag tänkte jag städa inne, baka lite och ge mig på ev både kyl och frys som skulle behöva sig en storstädning.

Hej hopp i galopp

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Skogalund
0

Jag jobbar i min affär, som vanligt. Nu är det lite trist att solen har gått ner när jag stänger. Fast å andra sidan så är ju solen uppe på förmiddagen innan jag öppnar kl 11 och då kan jag ju njuta av både den och att det är ljust.

I går kväll provade jag min nyinköpta grep. Tidigare har jag bara haft spån i våra boxar, men nu har jag några av varje och det är jobbigt att mocka i halm med spångrep. Så en ny grep, modell Fiskars med rödlackat handtag och grepdel inhandlades. Den var helt uuuunderbar att mocka med, den bara gled ner i halmen under bajset, hur lätt som helst. Men när man skulle ta bort enstaka pluttar var jag tvungen att ta spångrepen, förstås. Annars hade jag väl fått spetsat pluttarna på grepen och det kändes inte så bra………Nog med skitsnack, ha en bra kväll allihopa!

mugogi
0

Sitter och väntar på att hockeyn ska börja, är ett inbitet Frölunda fan medans pojkvännen håller på Färjestad. Tyvärr har ju inte Frölunda spelat bra på sistone så det blir med största säkerhet vinst för värmlandslaget ikväll… Jag kanske blir så besviken så jag får gå och fortsätta med mina foton från England sitället Flört

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

Hovgarden
0

#1 Jaha visste inte att du hade affär, vad är det för typ av affär?

Jag har själv varit ute och ridit på Rosita och hon var lika pigg idag som sist! Värsta ångloket :D Nu är jag helt slut och damsugningen jag tänkt hoppar jag.. men jag har skurat hela kyskåpet idag så lite duktig har jag varit :)

/Katja

Nellan
0

God kväll,

Nu börjar det bli mörkt tidigt på dagarna. Men om man väntar med mockning och sånt till efteråt så hinner jag fortfarande rida ute efter jobbet. Red på stora gräsbanan idag barbacka. Det är balsam för själen att sitta på en bred, varm ponnyrygg och se manen glatt svaja framför sigKyss

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Hovgarden
0

:)

/Katja

mugogi
0

#4 Det låter underbart :)

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

Skogalund
0

Hovgården, Jag har en affär som heter Liljedahls Mattor och Tyger. Det är en mattaffär med en tygavdelning i. Jag, eller rättare sagt vi, min man och jag, har haft affären i elva år. Förut jobbade min pappa och jag i affären, men sedan ett år jobbar jag här ensam (pappa är 79 år nu). Min man jobbar bara här ibland, om jag måste vara ledig.

Jag trivs jättebra med mitt jobb, jag gillar heminredning. Det är en ganska skön kontrast till tillvaron hemma, med hästarna. Det känns som två olika liv och jag gillar båda. Men jag skulle vilja jobba lite mindre, så jag hade lite mer tid över för hästarna……

Hovgarden
0

Aha :) härligt och intressant! Själv är jag nog inte särskillt bra på hem inredning :(

/Katja