New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett: 11-god-morgon
Läst 627 ggr
Hovgarden
0

God middag 29 oktober!

Snart har även okober gått av i en rafflande takt! Har jobbat på pizzerian i veckan sista dagen igår. Idag fick jag besök av mina två brorsöner och deras mor och min mamma :) trevligt! Nu ska det jobbas ute sen i kväll blri det en sväng till Heron city och träffa lite gamla hästvänner!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Nellan
0

God kväll,

Denna veckan är det höstlov, det har fått till följd att jag inte behöver åka till stallet så mycket på vardagarna för medryttaren har ridit två dagar och sen har en av de andra hästägarna vars ponny är halt lånat henne en dag. Fast det känns lite konstigt att inte titta till henne själv på flera dagar i rad. Man blir ju lite nojjig, samtidigt som jag vet och litar på dem som rider och sköter henne och att de skulle ringa direkt om något inte var ok. Främst är jag fångnojjig i och med att vi har haft lite nattfrost nu. Hon har visserligen munkorg i hagen dagtid och står inne natt men hon har en finfin teknik med munkorgen på och får i sig en hel del. Och det är tyvärr en hel del gräs i hagen som är stoooor. Men men man får försöka släppa det…

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus