Dräktiga ston 2009
Nu är mina ston kollade och resultatet ser ut som nedan:
- Hembys Daphne e.Miclas Activ - dräktig med Skattegårds Porter RNF 156
- Fredriksbergs Kamé RNF 2509 e.Smedhults Cavat - dräktig med Skattegårds Porter RNF 156
- Dimmans Elmia RNF 2092 e.Silverlea Buckskin - dräktig med Jolly Roger RNF 109
Varken Priory Miss Ellie RNF 1734 och Dimmans Denitha RNF 187-S är dräktiga, båda betäckta med Fredriksbergs Dizney RNF 98. De kommer ej att betäckas om med annan hingst i år.
Hur ser det ut med dräktigheterna hos er andra?
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

Jag har bara betäckt 1 sto iår.
Nabbens Daniella är dräktig med ESSE Golden Boy.
( nu står en liten tjej efter Daniella väldigt högt upp på min önskelista)

Vi har bara betäckt ett sto med 26 -årige Buck vår egna Dajly e.nasser ,och hon verkar dräktig på första försöket 
Vi har betäckt:
¤ Idyllens Jade e. Miclas Micado är betäckt med Fredriksbergs Kavat och beräknas föla runt 10 maj
¤ Isadora e. Dandy Wonder är också betäckt med Fredriksbergs Kavat och beräknas föla runt 11 maj
¤ Fredriksbergs Yanni e. Fredriksbergs Kavat ska betäckas med Dart Light OM hon behagar komma i brunst någon gång……
//Nina

Här är inga av våra egna ston betäckt i år. Vi har inte plats för flera, så några till måste säljas innan vi kan få flera föl. Hoppas att vi kan betäcka ett par ston till nästa år 

Jag har nu undersökt Julia Wilde som är betäckt med ESSE Golden Boy, via blodprov och enligt det är hon dräktig!
Sen är Rosita VI betäckt med ESSE Golden Brown och henne ska jag ta ultraljud på.

Puttar upp :)

Rosita dräktig med ESSE Golden Brown enligt WeeFoal (urinprov) Jag hoppas verkligen det stämmer nu! Men hon ser lite sån ut iaf :) Tjoho vad glad jag blir! Hoppas hoppas på ett sto! Men en hingst är heller inte fel :)

Julia beräknad att föla 2 Maj

Min Yra verkar vara dräktig med Gullabos Camus. Kollat med weefoal. Fölet kommer isf i början av maj. Har ett sto efter samma föräldrar redan, men ett till vore väl inte fel.
Hej i gråvädret!
Mitt sto Tailors Tess är i år betäckt med Jolly Roger. Hon är dräktig, tog sig som vanligt på första försöket. Fölis beräknas komma 28 april. Tessan är efter Vernons Peeping Tom-Rolökke Swallow.
Mvh Ulrika Harsem

# 10
Vad spännande, jag väntar ju också föl efter Jolly Roger. Jag har haft två föl efter honom tidigare: Martini f.1994 och Danthe f.1997.
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

Spannande med alla kommande fol!