Nästa betäckningssäsong
Hur tänker ni inför betäckningssäsongen 2010? Jag själv tänker betäcka mina ston plus ev något mer beroende på hur allt ser ut. På shetland som jag ju oxå har kommer alla ston att betäckas.
Vet att man på andra raser är mycket försiktiga med att betäcka men hur tänker ni?

Vad tänker du betäcka mer än dina ston Katja ? Hehe… 
Ha en bra dag !
Hälsningar Annica C

Gah :D Något mer sto köpt eller lånat ;) Hehe, det är som min sambo brukar säga när jag kommer in och säger att jag har betäckt ett sto
men det är ju min hingst med hjälp av mig juh! 

Om mina dåliga leder förhoppningsvis är bättre planerar jag att betäcka 5 NF-ston och ett connemarasto.
Katja - har du inga russ kvar? Jag planerar inte att betäcka mitt russto, hon rids och tävlas.
Hlsn Helena
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

#3 Jag lånade ju två super bra russston men ingen verkar ha tagit sig ska kolla det andra stoet med urinprov innan jag kan säga säkert med med stor sannolikhet så är hon heller intre dräktig. Sen hade jag ju först en russ hingst som mycket tråkigt gick bort bara en månad efter att han hade varit hos mig endast 5år gammal :(
Efter det var det ett stort frågetecken i fall jag skulle betäcka men hittade en ny hingst att ha på station och hade honom här hela sommaren. Men efter lågt intresse på hingsten tappade jag lite lusten plus att det nu är en jätte dålig marknad för russen. Kanske gav jag upp lite väl lätt, men jag har ju ändå shetland och New forest oxå så jag bestämde mig för att satsa mer på dessa raser. I framtiden, vem vet. Men just nu nej…
Om allt går som man hoppas med livet, så betäcker vi några ston nästa år.
Yanni ska betäckas, helst då med Dart Light, som vanligt.
Jade ska betäckas med Fredriksbergs Kavat.
Isadora ska betäckas med Fredriksbergs Kavat.
Yrsa ska betäckas, vet inte med vem, ännu.
Mussie ska kanske betäckas, om vi köper en ny ponny till Minou att rida. Och då blir det med all sannolikhet med Fredriksbergs Kavat.