Julpynt i stallet
Brukar ni julpynta stallet? När brukar ni i så fall börja?
Jag har de senaste åren själv inet pyntat men i år är jag så överladdad på jul så det bli nog både granris och en o annan julkula :)
När jag var mindre pyntatde vi alltid åt våran sköthäst och det var så himla mysigt och fint i stallet. Luktar så gott med granriset oxå!
Har ni några tips på något julpynt eller något juligt ni brukar göra? Jag funderar på någon Julritt ihop vi i stallet.
Tänkte vi kunde värma upp inför julen här. Det är ju bara 1 månad kvar nu!

När jag höll till på Stora Torp var det alltid massor med julpynt som gällde - granris, knäckebröd med galsyr, glitter, tomtar, girlanger, you name it ! "Min" Golden fock dessutom minst en marsipantomte varje jul.
Varje lucia gick/red vi alltid runt till äldreboenden och dagis och lussade. Mycket uppskattat och väldigt kul (frånsett det året då jag tappade en häst mitt i Örgryte inne i Göteborg
)
Ha en bra dag !
Hälsningar Annica C

Jag brukar pynta lite grann, det blir lite granris o kulor o glitter. Mina blomlådor på stallfönstren brukar jag göra iordning med ris och ljusslingor. Så står naturligtvis tomten och bocken vid ingången till stallet.

# Oj då! men annars lät det som ett jätte mysigt förslag!
#2 Ja julebock och tomten det har du rätt i de hör ju julen till!

När man var liten så pyntade de ridskolestallen med granris varje år. Jag brukade köpa såna där runda knäckebröd och skriva sköthästens namn med glasyr och hänga upp och kanske någon typ smällkaramell också.
Numera pyntar jag inget. Stallägaren brukar inte heller pynta själva stallet direkt. Däremot pyntar de alltid ridhuset ganska rejält och det brukar hänga någon ljusslinga i foderrummet + att det brukar stå någon tomte när man kör in på området.
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Vi brukar ha en gran med ljusslinga i utanför stallet och tomte. Något mer blir det inte nu för tiden men när jag va liten vad det fullt av granris och pynt ovanför spiltor och boxar. Alla hästarna fick varsin julklapp på morgonen nu blir det en extra morot istället.
/sandra
Vi har alltid en adventsljusstake i fönstret i sadelkammaren. I gamla ladugården, där vi har våra kaniner, har vi en adventsstjärna i fönstret.
I själva stallet är det julpyntat vissa år, det beror på hur det är med tiden. Men i år är Minou och hennes kompisar på hugget. De har satt upp granris på boxstolparna och klätt en liten gran med glitter och röda plastäpplen. Glitter är snurrat runt fönstergallret i sadelkammaren och girlanger av små paket är uppsatta.
Ungarna var helt uppspelade när de julpyntade och tyckte det var så roligt (de är mellan 11-13 år) så jag misstänker att det kan bli mer pynt nästa helg………..