God eftermiddag 8 december
Fortfarande mulet och rusk ute… Typiskt. längtar efter kyla :D Nåja. Idag har jag varit in med det sista av havren till silon, priset ligger väl runt 70 öre och är inte mycket att hurra för… Snart ska jag ut till stallet och ta in alla pållarna och fixa lite. Sen är det de vanliga med mat osv.
I morgon ska jag till Emelie och vi ska rida lite och så sen får vi se, storhandling är ett måste oxå.
Nu går jag hem från jobbet!
Hemma väntar mockning och övriga hästbestyr. Jag har dessutom lovat ungarna att i kväll ska vi julpynta. Vi skulle gjort det i helgen men det var annat som upptog min tid. Nämligen en ny stjärna i stallet, NF-ponnyn Lady Minette II, som inköptes till yngsta dottern som ridponny.
Spännande!

#1 Åh berätta mer om Laby Minette II och om stam osv! Nu blev jag nyfiken :)

#1 Kul med ny häst!
Här är jag lite sådär småorolig. Petronella hade inte ätit upp all sin mat hon får i hagen idag och det gör hon ALLTID. Hon är ju ponny… Dock var hon helt normal annars och åt bra när hon kom in så jag vete sjutton om jag ska oroa mig eller inte. Stallägaren skulle titta till henne i kväll så hon ätit upp all kvällsmat så slipper jag åka ut. Förhoppningsvis beror det hela på att jag igår kväll flyttade stängslet en bit så hon fick en del nytt gräs idag så hon kanske helt enkelt var mätt? Fast såååå mycket gräs tyckte jag inte att det var men det kanske var godare än ensilaget…
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

#3 Hoppas hon mår bättre din prinsessa :)

# 4 Mattes lilla räka mår bara fiiiiint idag!
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

#5 skönt att höra :)

#1 Kul med nya ponnyn.
#5 Vad skönt att hon mår bra.