God morgon 18. december
Jag har inte skrivit här på ett tag nu, det är nästan så man går i idè nu på vinteren.
I dag har vi den kallaste morgonen denna vinter tills nu, minus 15 grader brrrr !
Ska iväg å jobba, men efter det har jag semester i 7 dagar. Det ska bli riktigt härligt, och det ska nog bli lite ridning i julen också.
Tack för gratulationer i går, dagen ska firas lite i morgon 
Ha en fin dag !!

Nu har vi fått vinter på riktigt här i Skåne också, det har snöat ett par decimeter i natt, men idag är det bara en minusgradoch lite snöfall.
Jag har en lång lista på saker som borde göras idag, men för att komma iväg måste jag gräva fram bilen…
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

Här var oxå något av det kallaste som varit i vintras inne visade mätaren att det var -10 i morse när jag gick ut. Sedan när jag åkte till pappa för att jobba visade den tom ned åt -14 Hu så kallt!
När jag kommer hem blir det att ta hand om stallet och hästarna. Sen myskväll med familjen. Vi skulle äta fläskfile mumsigt värre! Sen väntar helgen med Dansbandskamp och julklappshandling :)

Här var oxå något av det kallaste som varit i vintras inne visade mätaren att det var -10 i morse när jag gick ut. Sedan när jag åkte till pappa för att jobba visade den tom ned åt -14 Hu så kallt!
När jag kommer hem blir det att ta hand om stallet och hästarna. Sen myskväll med familjen. Vi skulle äta fläskfile mumsigt värre! Sen väntar helgen med Dansbandskamp och julklappshandling :)
Jag kände mig lite matt och jäktad igår, därav inlägget. Ingen tvingar mig ju att ha 28 hästar på gården, så jag har ingen anledning att klaga, egentligen. Men bara det lilla att det blir minusgrader, gör att stallsysslorna tar ganska mycket längre tid. Att hacka hål på all is och sedan ösa ut alla små och stora isbitar, tar sin lilla tid. Och att tvingas rulla in och ut slangen morgon och kväll är trist. Den är både tung och otymplig. Det redan tidspressade schemat innan jobbet blir ännu tightare.
För övrigt är jag överlycklig att jag har ett ute-jobb att utföra innan mitt egentliga arbete. Annars skulle jag väl sitta inne och uggla och det är ju inget att ha. Lite arbete mår man ju bara bra av.
I dag är jag dock piggare och gladare! Och för varje dag med snö och is, så får man in en bra organisation, så jobbet går snabbare och enklare. Tur det , för vintern är ju bra härlig, i alla fall.
I helgen ska vi försöka hinna att tolka lite med vår nya Minette. Hon tycker det är roligt, sa förra ägarna.
Där emellan ska vi julstäda och fortsätta jobba med det nya utestallet, som vi påbörjade arbetet med i söndags. Fullt ös som vanligt!
Ha en härlig helg allihopa och Grattis i efterskott till Solveig, som tydligen har fyllt år nyss.

Här har vi också haft kallaste dagen, eller rättare sagt kvällen, hitills med -19. Har varit i Karlstad och shoppat julklappar idag men blev tyvärr inte färdig denna gången heller… *suck* Jag säger som jag gör varje år, 'Nästa år ska jag ta mig sjutton vara klar i november !'. Det funkar dock inte på mig…
Imorgon väntar julbord med familjen. Kul !
Ha en bra dag !
Hälsningar Annica C