Höstförvandlingen
Hur är det går era hästar genom någon slags förvandling på hösten? Typ byter färg när de sätter vinterpäls, blir piggare eller slöare etc?
Min ponny som är vanligt brun på sommaren blir mycket mörkare när hon sätter vinterpäls. Riktigt snyggt är det. Sen blir manen mycket ostyrigare och står upp mer nu när jag plockat av eksemtäcket sen någon vecka. Detta i kombination med att hon blir avsevärt piggare, igår var det som att sitta på ett ånglok i galoppen! Medryttaren hade kommenterat i dagboken att hon trodde någon hade bytt ut Petronella mot en lurvig, busig åring!
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Vad härligt !
När jag höll på med hästar så tyckte jag det var mer fart på dem på våren när vårkänslorna satte in 
Ha en bra dag !
Hälsningar Annica C

Shettioarna började sätta vinterpäls för länge sen :D men Julia är nog den som är minst hårig, måste lägga ut en bild på henne då hon var ett hon ser ut som en nallebjörn på den bilden *asg*
Min lille guldpojk får jättetråkig färg nu på hösten… Och ännu värre blir det av att pälsen är så tjock att den måste klippas, då blir han helt vit 
Mitt ena ungsto går från stickelhårig fux till mörk leverfux på vintern ^^
Hakuna matata!
Min medryttarpålla blir mer rödbrun när hon får vinterpäls. Plus att hon ser ut som en liten isbjörn med all pälsen. Enda minuset är att hon blir väldigt sur vid sadling när hon byter päls, inte speciellt roligt.