New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett: 11-god-morgon
Läst 808 ggr
Hovgarden
0

God middag 6 Januari

Fruktansvärt kallt här, vet att det finns de Norröver som har det kallare, men vi är inte jätte vana vid -24..  Ingenting fungerar i princip hemma. Man bli bara alldeles matt… Fler som har problem med vatten och el?

Suck.. Kommer bli en jobbig dag.

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

nabben
0

God middag!

Jag håller med dig, man blir alldeles matt. Jätte jobbigt när det är så här kallt, ingenting funkar.

Vi hade - 33,2 i morse när vi klev upp, då kan man faktiskt hålla sig för skratt. Och det verkar som om det ska hålla i sig, även om det ska lätta lite, upp till -25.

mollyphlox
0

Här har vi ca. -21 just nu men de har lovat kallare väder de kommande dagarna.. Blir nog dåligt med ridning misstänker jag, alternativt korta barbackaturer!
Vi har inga problem med vatten/el här, men iochförsig brukar det bli så kallt här varje vinter. Bor ungefär i jämhöjd med Umeå, men på finska sidan.

mugogi
0

Här hade vi -29 inatt. Varmvattnet frös sör oss förra veckan så nu står det alltid en kran och droppar här.

Imorgon sticker jag söderut, till varmare breddgrader. Göteborg och Mölndal ! Där har de som mest bara haft -16 så det blir ju riktigt behagligt Flört. Ska ner och kolla på My Dog, mässa och utställning för alla hundraser.

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

Nellan
0

Nu ska jag retas lite med er… vi har bara -8 här just nu Cool

Igår snöade det hela dagen så här ligger ett rejält täcke nu. Jag har varit ute med Petronella och ridit i skogen i dag och det är sanslöst vackert. Tyvärr har jag inte snösulor på (än) så det blev lite snöklampar. Annars har jag ägnat dagen åt att slänga ut granen och packa ner tomtarna.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Karinpe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

oj! tur att man bor söderut (?). vi har höga -17 C i Linköping.

Djurplågare som jag är blir det ridning ändå haha! Djur gillar snö, det är gulligt! ;)

Bifogar dagens ridbild.

lovsjoen
0

Stod upp till -30 i dag, hästarna fick sin frukost inomhus. Som tur är har Camilla (min dotter) fortfarande lov, så hon skulle sköta hästarna med lite utsläpp och mockning.

Bilen var inte så jätteglad i kylan, men den startade i allafall så jag tog mig till arbete kl.8.00.

Vid 17-tiden ringer Camilla och säger att bara halva husets ström funkar, och bara den ena stallens. Vad är då fel, och vart har jag säkringar?? Men så visar det sig att det är fel på nätet, troligtvis överbelastning.

Första felet blev ganska snabbt åtgärdet, men då går tydligen en annan fas.

Jag säger bara att fy sjutton, vad hade man gjort utan el !!! Och i den här kylan blir det snabbt många problem.

När jag kom hem från arbete funkade allt igen, men nu i skrivande stund har första felet kommit tilbaks verkar det som. Sitter nu i felanmälanskö i telefon……….