New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett11-god-morgon
Läst 742 ggr
Hovgarden
0

God morgon 12 januari

Igår var en riktig måndag.. och jag tror att måndagen även fortsätter idag dessvärre… Ge mig energi någon!

Nåja, igår var jag på Horsholm och vi jobbade med ponnyerna. Vi longerade båda och Emelie skrittade på Sunlight och jag hängde på Stacy. Båda har nu fått var sin sadel utprovad samt träns :)

Idag blir det jobb inte med papper och annat. Även en sväng till stan.

varme ute och det är skönt, men dimman är inte direkt uppiggande..

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

mollyphlox
0

Igår var det en tråkdag tyckte jag.. Men fantastiskt fint väder! Sol och några minusgrader, det har vi nu också. Tyvärr har min kamera gått sönder och är inne hos försäkringsbolaget för att se ifall vi får några pengar därifrån till reparation/ny kamera. Varför går kameran sönder när det skulle vara perfekt fotoväder och inte i november när det bara är grått?

Var en sväng till medryttarpållen igår också, hade tänkt bege mej på en kort barbackatur, men nej tyckte hästen. Hon stod inte still, så jag kom mej inte upp på ryggen. Så istället gick vi ut på en halvtimmes promenad och beundrade någon promenerande människa med pannlampa. Pannlampor är läskiga tycker Natta.

Idag har jag inget speciellt på gång heller. Få se vad jag hittar på. :)

Nellan
0

God kväll,

jaaa, nu är tyvärr januari i full gång. För mig som jobbar med ekonomi innebär det massor av jobb. Kunderna strömmar in med sina pärmar, det ska fram momsar och kontrolluppgifter. Riktigt tuff månad, hoppas jag slipper jobba över.

Idag slipper jag i alla fall åka till stallet, medryttaren har Nellan idag. Ska fixa lite käk och läsa en god bok och glo lite på tv hade jag tänkt. Tyvärr känns det lite som om jag har en förkylning på gång Gråter, håller alla tummar för att den inte ska bryta ut.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Hovgarden
0

Ja det är samma här har kännt mig lite halv vissen hela dagen :(

Krya på dig Eva!

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan