New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett: 11-god-morgon
Läst 971 ggr
lovsjoen
0

God morgon 20.januari !

Jag är ledig från arbete i dag, men hade tänkt att göra en massa saker här hemma. Blant annat rida några ponnisar. Så tidigt uppe endå!

Sist år så sålde jag en ett-åring till en familj som var här med ett sto till betäckning. Stoet blev ultraljudat, och var inte dräktigt. Kom tilbaka en gång till, men hon kom inte i någon brunst. Ägarna köpte då heller en ponny av mig Glad 

I går fick jag ett mail. Då visade det sig att stoet var dräktigt i allafall. Nytt ultraljud blev gjort i går, och denna gång visade det altså något annat. Glad

Hoppas ni alla får en trevlig dag !!

Hovgarden
0

Vad kul med stoet och att de köpte en :) Själv är jag fortfarande hemma och är sjuk :( aldrig ger det sig. Hade så ont i huvudet i natt att jag knappt visste vart jag skulle ta vägen…

Blir tv och ta det lungt här i dag..

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Skogalund
0

Grattis Solveig! Bättre än så kunde det väl knappast inte bli.

Jobb här som vanligt. Men jag hade mina timmar med ponnyerna i morse. Våra unghingstar hade haft av en tråd i staketet, så de flyttades i dag. Till helgen ska vi göra en stor "rotation" av hästarna i olika hagar, vilket innebär att hingstarna hamnar närmre själva gården, så jag kommer att kunna se dem från huset. Det ska bli skönt.

Ha en bra dag allihopa, eller kväll, rättare sagt. Själv ska jag titta på "Det okända" kl 20. Jag gillar så´na program.