New Forestponny iFokus

New Forestponny

Etikett: 11-god-morgon
Läst 1034 ggr
Hovgarden
0

God morgon 26 januari!

Så går även januari mot sitt slut. Har kommer det några små snöflingor och jag har hört att det ska snöa ännu mer och bli ännu kallare igen. 

Städningen hemma på schemat idag, har fortfarande ingen bil så de blir endel fixa hemma.

I kväll ska vi till jens syster och fira hennes dotter som fyller 5år :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Skogalund
0

Stalljobb på morgonen och förmiddagen, som vanligt. Vi hade -8 grader. Det var ganska skönt, faktiskt. Blåste inte.

Jag kände mig så glad och lycklig över att jag är så priviligierad att jag får ha hästar som hobby/deltidsjobb. Det är verkligen en lisa för själen att umgås med hästar.

Da Capo har varit reserverad mot mig ett bra tag nu. Det började när han fick sin vaccination strax före jul. Han var lika dan förra året. Men nu har det släppt ordentligt. Det är jätteskönt! Det är så trist när han tror att jag ska orsaka honom obehag, så trist att han är lite rädd för mig (och alla andra människor också, förstås). Tyvärr är det dags för vaccination nr två nu, så nu får vi väl en månad av "reservation" igen.

Ha en bra tisdag alla!

Nellan
0

God morgon! Eller, ja god kväll kanske man ska säga. Tar januari aldrig slut? Jag har fortfarande enormt mycket att göra på jobbet och jag är så arg på min fd chef som sätter mig i skiten genom att han inte gjorde det han skulle innan årsskiftet utan väntar till sista stund nu i slutet av januari. Speciellt som en kollega till mig slutade och jag har fått massor av nya kunder att ta hand om. Nu gäller det bara att överleva ett par dagar till och få in alla kontrolluppgifter, Forarapporter och 30/6 årsredovisningar till Bolagsverket. Sen får jag koncentrera mig på momsarna till den 12/2 och SEN tror jag att jag får det lite lugnare.! Och kan förhoppningsvis då börja arbeta på boksluten så att de är väl framme när deklarationssäsongen drar igång…

Vädret är isande kallt, -13 tror jag det var i morse. Och nu hotar SMHI med mer snö. På den positiva sidan är att min förkylning är borta, Petronella har fått på sig snösulor och hon var superfin att rida i söndags. Idag rider min medryttare så jag får se om jag orkar dra igång lite städning. Har dragit in en massa salt ihop med smält snö på skorna i hallen så den skulle verkligen behöva moppas. Suck.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

Foresta
0

Godkväll,

även här i Skåneland är det kallt -14 just nu. Men dagen har varit alldeles ljuvlig med strålande sol, alldeles stilla och dagsmeja längs söderväggarna. Snart ÄR det vår! <3

JAg tog en liten tur ut med kameran på eftermiddagen hade en av hjortflockarna bara ett kundratal meter från bostaden, och mitt bland de'normalfärgade' hjortarna finns det en isabellhjort =))

Gissar att inte albinoanlaget (vitt skinn, röda ögon) finns på hjortdjur heller (precis som på häst), så det våre intressant att få reda på om djuret har röda ögon(albino), blå ögon (blåögd gräddvit) eller brunögd ('isabell'). Så nära kom jag tyvärr inte idag, men de är stationära häromkring (ibland i trädgården och nu misstänker jag att de tjuväter ur hästarnas ensilage.).

Bilder på 'mina hjortar kommer när jag åter kan ladda upp bolder =) Däremot har jag nog aldrig sett en 'fuxfärgad' hjort, så isabellteorin kan vi nog glömma

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~