God förmiddag 8 februari
Ny vecka, nya tag…
Helgen har varit lugn, jag har ridit Dizzemannen och igår tolkade de små barnen i pulka bakom honom när jag red. Nu skall jag åka till bilprovningen och besikta bilen och hämta ett paket med lite fototillbehör som jag köpt. Jag skall även planera om mina tomat, basilika och dill-plantor som jag har i drivhuset inomhus.
Annat som har hänt under helgen är att Eros nu är klar för msvB hoppning med sin nya ryttare, och min äldste son fick en gädda på sax som vägde 5,8 kg. Han fick även två fyra-kilosgäddor och några tvåkilos.
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

God ettermiddag!
Här är alt som vanligt. Jag har ledigt från jobbet i dag, och har inte gjort särskilt mycket.
Sitter just nu och kollar på SNF's hemsida, där listan på anmälda hingstar till avelsvärderingen är lagt ut.
Funderar då över en hingst vars mamma och mormor inte ser ut att vara stambokförda. Det måste dom väl vara för att hingsten ska kunna godkännas som avelshingst i New Forest föreningen?
Redig fiskelycka för Martin! Nu blir det till att äta gädda. Tur att det finns frys, så ni inte behöver äta allt på en gång.
Jag har haft hovslagaren hemma i morse. Verkning av Godiva och Chanelle. Chanelle hade lite svårt att stå stilla, stundvis, i dag. Men hittar inte på något bus. Så jag är rätt så nöjd med henne.
I morse hörde jag talgoxen för andra gången i år. Och på väg till jobbet såg jag en koltrast sitta och sola (?) på vägen i snön. Det går åt rätt håll i alla fall.
Ha en bra kväll, allihopa!

Åh vad spännande att listan har kommit nu! Känns som om SNFs sida har fått en nytändning med ny webmaster. Nu duggar uppdateringarna tätt och så här tidigt har väl aldrig listan på anmälda hingstar publicerats innan! En hel del intressanta hingstar, tyvärr då också bekräftat att varken Bruno eller Oscar kommer till bruksprovet.
Och javisst måste i alla fall mamma vara stambokförd för att hingsten ska kunna godkännas. Så är hon inte visad 09 och ännu inte fått sitt nummer så kan inte den hingsten godkännas.
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

#4 Håller med. Kul att det nästan alltid finns nytt att läsa när man går in och tittar.
Synd med Bruno, men jag hoppas att han får dispans, han har ju gjort illa sig genom olycka, och jag vill ju använda honom iår igen. Oskar vet jag inte varför.
Ja! Jätte kul med så många hingstar.

#4 Jag håller med ! Det kan aldrig bli uppdaterat för ofta :)
Vem är Oscar ? Någon av Lyadalens ?
Ha en bra dag !
Hälsningar Annica C

#6 Ja Oskar är Hoppenhof's Raphael :)